România construiește un coridor de transport pentru Ucraina, titrează publicația Aktual24, care citează Odessa Journal.
„România construiește rapid un coridor de transport pentru Ucraina”. Jurnaliștii se referă la Autostrada Moldovei. Articolul nu are și alte comentarii, ci doar publică imaginea de mai jos, o captură cu traseul Autostrăzii Moldovei.
În 2024, tronsoanele din Autostrada Moldova (A7), care se întind pe 335 de kilometri, au primit cei mai mulți bani. Zece din cele 13 tronsoane din A7 au fost contractate și vor fi executate de firmele lui Dorinel Umbrarescu, considerat cel mai performant constructor din Romania, se arata într-o analiza publicata recent de Adevarul.
Bugetul Ministerului Transporturilor este, în acest an, mai mare cu aproximativ 30 de miliarde de lei fata de 2023.
România construiește un coridor de transport
O bună parte din bani vor fi folosiți pentru lucrările la autostrăzi și drumurile expres.
Cea mai mare sumă a fost alocată lucrărilor de pe tronsonul Bacău – Focșani, aproximativ 1,15 miliarde de lei, pentru tronsonul Bacău – Pașcani au fost alocați 822 de milioane de lei, pentru Buzău – Focșani, 802 milioane de lei și pentru Ploiești – Buzău, 793 de milioane de lei.
Firmele lui Dorinel Umbrarescu (UMB), care au în execuție aproape 260 de kilometri din A7, vor primi în acest an peste 2,5 miliarde de lei pentru a fi în grafic cu lucrările.
În comparație, unele porțiuni de autostradă din țară, care sunt în execuție, vor primi mai puțini bani că în 2023.
A1 Sibiu – Pitești va primi 1,13 miliarde de lei, față de 1,38 miliarde de lei, în 2023, A3 Autostrada-Transilvania va primi 909 milioane, față de 1,6 miliarde de lei, în 2023, dar în schimb cresc alocările pentru A1 Lugoj – Deva, de la 32 la 400 de milioane de lei și A13, porțiunea Sibiu – Făgăraș, de la 19 la 391 de milioane de lei.
Citește și România devine cea mai ieftină țară din UE, la benzină
Mai multe aflați din publicația Aktual24.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!