România, cu oiștea-n gard și la piste de biciclete

Data:

spot_img

Deși jumătate din gospodăriile din România deține biciclete, doar a zecea parte circulă pe drumuri. Am investigat motivul pentru care există atât de puține piste pentru biciclete, de ce calitatea acestora diferă atât de mult și de ce nu există un cadru legislativ care să încurajeze mersul pe bicicletă în rândul publicului.

Un biciclist se deplasează cu bicicleta pe o porțiune de drum recent renovată, pe pista destinată bicicliștilor, dinspre centrul orașului Cluj-Napoca spre cartierul Mărăști.

Tronsonul de drum arată ca într-un plan de urbanism: asfalt neted ca o masă de biliard, o bandă de autobuz cu marcaj impecabil, pavele de granit, platani proaspăt plantați și o mică piațetă în fața bisericii Sfântul Petru pentru cei care vor să se odihnească între cele două benzi aglomerate.

Nu este nevoie de nici un panou, de pe fiecare centimetru pătrat se vede cu ochiul liber că aici s-au cheltuit mulți bani europeni în numele dezvoltării durabile.

Pista pentru biciclete trece de pe carosabil pe trotuar înainte de o trecere de pietoni, iar după aproximativ 50 de metri – fără niciun avertisment – se termină odată cu drumul renovat. Ciclistul aflat în elan virează instinctiv la stânga spre carosabil. Doar norocul îl salvează de a fi călcat de un troleibuz care vine din spate cu viteză, silențios.

Acest tronson este unul dintre pistele pentru biciclete apărute în ultimii ani în centrul orașului Cluj-Napoca, reabilitate din fonduri europene, care ar face mai atractivă și mai sigură deplasarea cu bicicleta în acest oraș sufocat de mașini.

Doar că aceste piste pentru biciclete sunt departe de a fi o rețea coerentă, sigură și ușor de utilizat de către toată lumea. Navigarea acestora necesită o anumită experiență în ciclism și o bună cunoaștere a locului.

SUSȚINE PRESShub. Donează sau redirecționează o parte din impozitul pe venit/profit

Tuturor le-ar plăcea, dar nicicum nu le reușește

Proiectul nostru transfrontalier a examinat problema pistelor pentru biciclete din Malta, Cehia și Lituania, precum și România.

Prezentul articol se concentrează asupra situației din România și încearcă să răspundă la o întrebare aparent simplă: cum este posibil ca niciun oraș din România să nu aibă o rețea coerentă și de bună calitate de piste pentru biciclete?

Continuarea în Atlaszo Erdely.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Sipos Zoltan
Sipos Zoltanhttps://atlatszo.ro/
Zoltán Sipos (1980, Cluj-Napoca) este fondatorul şi redactorul şef al Átlátszó Erdély (Transilvania Transparentă), portal de investigaţii ce are ca focus comunitatea maghiară din România. Mai demult, din 2001 până în 2014, a lucrat ca şi jurnalist şi redactor la portalul de internet Transindex.ro. Absolvent de filosofie, iar apoi master în sociologie la Universitatea Babeș-Bolyai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Oradea, „Orașul faptelor bune” | Bihoreanul

Oradea, „Orașul faptelor bune”. Municipiul va găzdui campania „Orașul...

Poșta Română va închide treptat toate oficiile deținute | Banatul Azi

Poșta Română anunță că va închide treptat toate oficiile...

Rolul sindicatelor în societatea românească | Oglinda de Azi

Rolul sindicatelor în societatea românească. Sindicatele continuă să joace...

Lucrări de modernizare pe DN73. Termenul de execuție este august 2025 | Argeșul Online

Lucrări de modernizare pe DN73. Termenul de execuție este...