Românii, cei mai stresați de creșterea prețurilor în perioada Sărbătorilor

Data:

spot_img

Românii sunt cel mai stresați de creșterea prețurilor în perioada Sărbătorilor, comparativ cu anul trecut, arată studiul Ipsos „Holiday Shopping 2022” realizat la nivel mondial.

75% dintre români spun că stresul legat de creșterea prețurilor va crește, de sărbătorile de sfârșit de an/Crăciun, față de anul trecut. În același timp, 22% spun că nivelul de stres va rămâne același, iar doar 3% spun că el va scădea.

Următorii în clasament sunt italienii – 66% se așteaptă să crească stresul legat de sărbători, urmați de filipinezi, cu un procent de 63% care spun că stresul va crește. Topul este dominat de țări din UE, respectiv de Franța, Marea Britanie, Spania și Germania.

Comparativ cu sărbătorile de sfârșit de an/Crăciun de anul trecut, doar 22% dintre români au afirmat că cumpărăturile în magazin vor rămâne la același nivel, în timp ce 39% spun că entuziasmul de a sărbători va rămâne la fel.

În România, 56% dintre respondenți au afirmat că au cumpărat articole de modă și îmbrăcăminte drept cadou de Crăciun.

SUSȚINE PRESShub. Donează sau redirecționează o parte din impozitul pe venit/profit

În ciuda incertitudinii globale, consumatorii caută să intre în spiritul sărbătorilor

Comparativ cu anul 2021, când cumpărătorii au început mai devreme și au manifestat stres în legătură cu întârzierile de livrare și lipsurile, starea de spirit în 2022 poate fi rezumată în două cuvinte: anxietate și anticipare. Consumatorii sunt neliniștiți din cauza incertitudinii globale și a creșterii prețurilor.

Cu toate acestea, ei anticipează, de asemenea, să iasă din nou în oraș după COVID, să participe la întâlniri de familie și chiar să aleagă decorațiuni și să facă o afacere bună.

Întrucât inflația rămâne principala preocupare la nivel global, conform sondajului Ipsos What Worries the World, aceasta afectează achizițiile și chiar sărbătorile în mai multe moduri – dar în grade diferite în funcție de regiune. În sondaj se vede, de asemenea, că entuziasmul față de sărbători este încă puternic, iar în țările în care cetățenii au avut mai multe restricții COVID anul trecut, există dorința de a sărbători și de a socializa, în special în rândul generațiilor tinere.

În general, în comparație cu sărbătorile de sfârșit de an de anul trecut, 34% spun că se așteaptă ca entuziasmul față de sărbători să crească, față de 15% care spun că va scădea, chiar dacă mai mulți spun că bugetul pentru cadouri va scădea (29%) față de creștere (26%).

Continuare în Economedia.ro.

Urmăriți PressHUB și pe Google News

spot_imgspot_img
Economedia.ro
Economedia.ro
Economedia este site de știri și analize economice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Dependența Rusiei de China, o reală problemă economică pentru Moscova | Universul.net

Dependența Rusiei de China, o reală problemă economică pentru...

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu Rivian, rivalul Tesla | Aktual24

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu...

Veniturile familiilor din Moldova, la jumătate față de cele din București în 2024 | Ziarul de Iași

Veniturile gospodăriilor din Moldova sunt la jumătate față de...

Studiu ING România: 30 de ani de susținere a economiei și cum s-a dezvoltat antreprenoriatul românesc

Există discrepanțe între mediul de afaceri în urban față...