Capcanele de pe DN 28B Tg. Frumos – Botoşani. Epopeea neagră a unui drum ce stă de 3 ani în şantier

Data:

spot_img

S-a scumpit, dar s-a şi lungit. Modernizarea Drumului Naţional 28B, pe cei aproape 77 km de la Tg. Frumos la Botoşani, mai are până să se încheie, dar nimeni nu ştie cât. 

Contractul pentru proiectare (5 luni) şi execuţie (24 de luni) a fost încheiat pe 20 mai 2020 cu asocierea de firme condusă de Aqua Parc SRL pentru 267,3 milioane de lei. De atunci au trecut 38 de luni, timp în care şi costul a fost ajustat cu 18 la sută, ajungând la 315,8 milioane de lei.

Dacă ne uităm la Axa rutieră Iaşi-Suceava, pentru care ordinele de începere s-au dat la sfârşitul anului 2019, iar majorarea costurilor a trecut demult de 50 la sută, putem spune că DN 28B e chiar o investiţie profitabilă şi în grafic.

Asta, poate în judeţul Iaşi. În judeţul Botoşani încă sunt porţiuni fără asfalt, iar mare parte din drum nu are niciun fel de marcaj, ceea ce creşte riscul de accidente pe timpul nopţii.

Interesant este că de modernizarea şoselei Iaşi-Botoşani se ocupă Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

Nu e clar cum a ajuns acest proiect cu finanţare europeană să fie coordonat tocmai de la Buzău. Totuşi, cei de acolo nu au un calendar precis de finalizare a proiectului de investiţii. Prin urmare, conducătorii auto vor continua să orbecăie pe DN 28B, cu grijă să nu se apropie prea mult de şanţurile de scurgere adânci de jumătate de metru.

Citește și: Fostă consilieră a lui Ciucă: Mulți dintre cei care se revoltă acum nu ar vrea în preajmă oameni sau copii cu dizabilități

La un moment dat, cel mai probabil la toamnă, în capătul din Tg. Frumos va fi amenajat un sens giratoriu, care, potrivit surselor noastre de la Regionala ieşeană, va fi un rond în toată regula, şi nu doar conturat cu recipienţi din plastic alb-roşu. Am întrebat cât va dura construirea lui, dar nimeni nu ştie răspunsul la această întrebare.

Modernizarea drumului spre Botoşani e un plan mai vechi, care a primit girul guvernului de la Bucureşti abia la sfârşitul lui 2017, când au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici.

Continuarea, în Ziarul de Iași!


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

FOTO: Ziarul de Iași

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.
1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related