Sancțiunile aplicate de Protecția Consumatorilor aduc îmbunătățiri în Sistemul de Garanție-Returnare la Iași. După un val de reclamații și controale riguroase, magazinele din Iași au început să îmbunătățească semnificativ procesul de returnare a ambalajelor, în urma sancțiunilor aplicate de Protecția Consumatorilor.
După controalele din luna august la operatorii economici din Iași, din cauza problemelor semnalate privind Sistemul de Garanție-Returnare (SGR), situația pare că s-a îmbunătățit. Cel puțin, în supermarket-urile vizate de reclamații din partea consumatorilor. Acum, automatele sunt puse în funcțiune zilnic, se eliberează frecvent spațiul de colectare, iar refuzul preluării ambalajelor returnate de consumatori este de domeniul trecutului.
Numărul reclamațiilor a început să scadă
Schimbări în bine se observă și la imaginea de ansamblu a aparatelor, mai curate față de lunile precedente. De altfel, și la Protecția Consumatorilor Iași se observă o scădere bruscă a numărului de reclamații, de la câteva zeci, la doar două, trei cazuri, mai izolate.
„Săptămâna trecută nu am avut reclamații pe RetuRo. Se pare că s-au rezolvat multe aspecte. A scăzut numărul reclamațiilor și acesta poate fi un semn bun!”, a răspuns pentru ZdI, directorul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași, Constantin Onofrei.
Amintim că, în vara acestui an, comisarii CJPC Iași au primit peste 20 de reclamații, în urma cărora au fost efectuate verificări în teren la mai multe supermarketuri. Astfel, potrivit Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Iași, au fost descoperite și nereguli, fiind aplicate 28 de sancțiuni, însemnând 26 de avertismente și două amenzi în cuantum de 40.000 de lei.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Ziarul de Iași)