Primăria Iași a finalizat în ultima clipă licitația pentru achiziționarea mijloacelor de transport necesare, la doi ani și jumătate de la înființarea Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI). Într-o procedură adjudecată aproape de Anul Nou, Iașul s-a ales cu 16 autobuze de cel puțin 12 metri, 12 midibuze (hibrid autobuz – microbuz) și 4 microbuze. Conform caietului de sarcini, mijloacele de transport în comun trebuie să fie Euro 5, dar anul de fabricație este 2008.
Practic, Primăria a schimbat doar furnizorul tradițional de autobuze rulate, care era Unistil al lui Vasile Pușcașu, dar nu și metehnele.
Site-urile de vânzări de mijloace de transport în comun listează numeroase oferte, dar toate au un element comun: în cazul vehiculelor produse acum 15 ani, numărul de kilometri din bord este cuprins între 500.000 și 900.000.
Furnizorul este o firmă de casă a CTP, cu un singur angajat
Firma care a câștigat licitația cu un singur ofertant desfășurată la finalul anului trecut, Bus&Coach Group SRL, aparține lui Mircea Lucian Roșca și are un singur angajat. Firma a mai livrat la Iași autobuze, în 2020, dar și două mașini de intervenție pentru Compania de Transport Public Iași SA (CTP).
Conform datelor financiare, societatea are cifre de afaceri de câteva sute de mii de lei anual. Singurul an care face excepție este 2020.
Continuarea, în ReporterIS!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Explicație foto: Ultimele mijloace de transport SH care circulau prin Iași aveau o constantă: luau foc în mers- REporterIS
Păi cum băi nenea Gachi să bagi autobuze noi pe niște drumuri județene care arată mai rău ca în 1940 !!! Spre exemplu Dj. 249A Dancu, Holboca,… Ungheni. După sac și petec ! Trebuie „să mănânce și gura lor ceva” . Poate s-a schimba meniul în 2024 ! Până atunci, Dumnezeu cu mila.