Șoferul camionului care a provocat teribilul accident de la Bălţaţi cu 7 morţi avea în tahograf un card care nu îi aparţinea lui, ci fiului primarului din Dumeşti.
Ziarul de Iaşi a discutat sub protecţia anonimatului cu şoferi care fac curse la balastierele din judeţ. Aceştia au explicat că în mod normal se fac două curse pe zi, timpul de condus fiind limitat la 9 ore.
Sunt şoferi care iau carduri de la colegi şi mai merg o a treia cursă, pentru o sută de lei în plus. Pentru a reuşi această performanţă, ei pleacă de dimineaţă în cursă şi gonesc pe drumurile judeţului.
Accidentul teribil cu şapte morţi şi trei răniţi de la Bălţaţi, de marţi dimineaţă, a scos la iveală o realitate cruntă în domeniul transporturilor pe şoselele din Iaşi: pentru un ban în plus, şoferii gonesc pe drumurile judeţului cu camioane de zeci de tone. Firmele de transport au găsit şi metode prin care păcălesc autorităţile, ca şoferii să poată lucra peste limita oboselii.
Acest lucru s-a descoperit şi în cazul accidentului de la Bălţaţi: şoferul presupus vinovat care conducea camionul implicat în accident lucra pentru familia primarului din Dumeşti, Mihai Cocoveică.
Cardul din tahograful TIR-ului care a zdrobit duba cu şase oameni aparţinea fiului primarului.
Legislaţia este stufoasă în privinţa timpilor de conducere a şoferilor, şi nu sunt puţini care o încalcă. De altfel, cei mai mulţi şoferi de camioane opriţi în timpul controalelor făcute de către ISCTR ridică din umeri atunci când sunt întrebaţi cât timp a condus. În mare, un şofer de camion are voie să conducă efectiv, maximum 180 de ore pe lună.
Materialul complet poate fi citit pe ZIARUL DE IAȘI.