Semmeringul Bănățean, 161 de ani de la inaugurarea primei căi ferate montane din România | Express de Banat

Data:

spot_img

Astăzi se împlinesc 161 de ani de la inaugurarea primei căi ferate montane din România, Oravița-Anina, un exemplu remarcabil de inginerie din secolul al XIX-lea, cunoscută și sub numele de Semmeringul Bănățean.

A fost a cincea cale ferată de pe teritoriul actual al României, având o lungime totală de 33,4 km, construcția sa durând aproape 16 ani. Construirea acestei linii feroviare montane a fost o adevărată provocare tehnică și logistică, pentru că regiunea montană, cunoscută pentru relieful său accidentat și peisajele spectaculoase, a necesitat soluții ingenioase pentru depășirea dificultăților terenului.

În acest sens, s-au realizat numeroase tuneluri și viaducte, permițând trenurilor să traverseze dealuri și văi cu ușurință.

Proiectul a fost coordonat de ingineri care au folosit tehnici de construcție avansate pentru acea vreme, iar munca intensivă și dedicarea echipei de construcție au transformat acest vis în realitate, contribuind la dezvoltarea infrastructurii României și facilitând transportul în regiune.

Foto: Express de Banat

Citește și: Surse: Coaliția a căzut de acord, funcțiile din noul Guvern se împart prin metoda D’Hondt | Aktual24

Calea ferată a suferit mai multe modificări

De-a lungul timpului, calea ferată a suferit numeroase modificări, pentru a se obține o creștere a capacității zilnice de transport mai ales a muncitorilor de la mină. Ulterior, calea ferată Oraviţa-Anina, numită și „linia cărbunelui” a fost declarată monument istoric, cu tot cu clădirea Gării Anina, calea ferată fiind considerată cea mai veche cale ferată montană din sud-estul Europei, construită chiar înainte de gările din Roma, Tokyo, Stockholm sau Los Angeles, după cum spun poveștile.

Calea ferată Oravița-Anina mai poartă numele și de Semeringul Bănățean datorită asemănărilor cu calea ferată „Semmering” din Austria, construită cu câțiva ani înainte. Cele două linii ferate sunt asemănătoare atât din punct de vedere al caracteristicilor tehnice, cât și al frumuseții zonelor montane pe care le străbat.

Continuarea, în Expressdebanat.ro

Citește și: „Trei kilometri până la capătul lumii”, filmul propus de România la Oscar, a fost prezentat la Tulcea

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: Express de Banat)

spot_imgspot_img
Express de Banat
Express de Banathttps://expressdebanat.ro/
Cotidianul online Express de Banat ce a apărut pe piața media la 15 noiembrie 2011, redă în timp real ceea ce se petrece în județul Caraș-Severin și Timiș, dar prezintă și povești de viață, performanțe sportive sau subiecte controversate, care stârnesc reacții numeroase din partea cititorilor. Express de Banat se adresează totodată mediului de afaceri, fiind aduse în atenția publicului business-uri de succes sau oportunități de afaceri. Într-o eră a internetului, promovarea produselor și serviciilor dumneavoastră pe site-ul Express de Banat înseamnă garantarea unor clienți noi și menținerea companiei în prim plan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

După eșecul electoral, Ciolacu mizează pe TikTok: viața personală în prim-plan | Aktual24

După eșecul electoral, Ciolacu mizează pe TikTok. Președintele PSD...

„Trei kilometri până la capătul lumii”, filmul propus de România la Oscar, a fost prezentat la Tulcea

Filmul „Trei kilometri până la capătul lumii”, regizat de...

Cod portocaliu de viscol puternic în Carpații Orientali și Meridionali, valabil luni și marți

Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare Cod...