Snoop.ro: ANAF descoperă că PNL a plătit o campanie TikTok pentru promovarea lui Călin Georgescu

Data:

spot_img

Snoop.ro: ANAF a descoperit că Partidul Național Liberal a finanțat campania „Echilibru și Verticalitate” pe TikTok, care a fost folosită pentru promovarea lui Călin Georgescu. PNL a plătit influenceri prin firma Kensington Communication, iar campania a generat 2,4 milioane de vizualizări, unde aceștia au promovat mesaje favorabile lui Georgescu, fără a-l menționa direct.

130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată #EchilibrușiVerticalitate, scrie Snoop.ro.

Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: „Călin Georgescu”.

Citește și: Parchetul General a deschis dosar penal după ce Diana Șoșoacă a agresat verbal o jurnalistă în Parlament

Campania #EchilibrușiVerticalitate, creată pentru Călin Georgescu

Serviciul secret al Ministerului de Interne a înaintat către CSAT o notă în care susține că a analizat campania #EchilibrușiVerticalitate, care a fost prezentată publicului drept „campanie care viza creșterea nivelului de conștientizarea cu privire la importanța participării la vot”.

În realitate, susține documentul descretizat de CSAT în 5 decembrie, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost făcută pentru Călin Georgescu.

„Inițiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecției elementelor de conținut care nu respectă politicile platformei TikTok”, se notează în documentul CSAT.

Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL, dar susține că a fost „o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”. Kensington este deținută de Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru.

Citește și: O mașină a intrat în mulțime la târgul de Crăciun din Magdeburg: peste 60 de răniți

Firma angajată PNL susține că i s-a schimbat numele campaniei, fără voia sa sau a partidului. Astfel, firma livrase numele campaniei #echilibrusiseriozitate, „acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.

În documentul CSAT nu apărea numele firmei și nici faptul că această campanie de TikTok a fost plătită de PNL. Snoop.ro a intrat pe altă cale în posesia acestei informații.

ANAF investighează campania #EchilibrușiVerticalitate

În ultimele zile, la cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), Fiscul din România (ANAF) a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică.

Una dintre campaniile a căror finanțare a fost cerută de ANAF s-a numit #EchilibrușiVerticalitate.

Citește întreaga investigație pe Snoop.ro

Citește și: Miorița și maskirovka

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: SILVIU MATEI / AGERPRES FOTO)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Klaus Iohannis a transmis un mesaj de solidaritate cu poporul german, după atacul terorist din Germania

Consternat de atacul terorist din Magdeburg, preşedintele Klaus Iohannis...

CNA, apel împotriva violenței la adresa jurnaliștilor

CNA, apel împotriva violenței la adresa jurnaliștilor. Mesajul transmis...