Șoferii din România ar putea să aibă acces în scurt timp la un serviciu public prin care să raporteze locurile de pe autostrăzi sau drumuri unde sunt probleme, precum gropi, marcaje lipsă, parapete stricate, lucrări, obstacole sau pericole, după cum a aflat HotNews.ro. Un fel de Waze făcut de statul român.
Într-un răspuns oficial transmis la solicitarea HotNews.ro, CNAIR anunță că vede noul „sistem național pentru raportarea voluntară” mai degrabă ca o „nouă aplicație ce trebuie dezvoltată”.
Momentan planul e ca viitorul serviciu de raportare disponibil oricărui șofer de care se va ocupa CNAIR prin CESTRIN să fie destinat rețelei de autostrăzi și drumuri naționale (peste 17.000 de km), însă el ar putea fi extins și la drumuri județene și locale prin încheierea unor parteneriate cu autoritățile locale astfel încât o sesizare de la un șofer aflat pe un drum județean să fie redirecționată automat către administratorul de drum potrivit, CJ sau primărie.
Compania de Drumuri prin CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) este cea care operează Punctul National de Acces, un sistem de raportare al problemelor de pe drumuri. Serviciul însă este mai degrabă unul cu acces restrâns, disponibil pentru înregistrare doar companiilor (precum cele de transport) sau autorităților locale.
Într-un răspuns oficial transmis la solicitarea HotNews.ro, CNAIR anunță că vede noul „sistem național pentru raportarea voluntară” mai degrabă ca o „nouă aplicație ce trebuie dezvoltată”.