Peste 47% dintre români ascultă muzică populară. Numărul fanilor manelelor a crescut cu 7,4% în 10 ani

Data:

spot_img

Peste 47% dintre români ascultă muzică populară, iar faţă de acum 10 ani a scăzut cu aproximativ 20% numărul celor care ascultă pop, iar numărul celor care preferă manele a crescut mai mult decât al celor care ascultă muzică clasică. Sunt datele unui sondaj realizat de INSCOP Research la comanda News.ro, cei chestionaţi putând opta pentru mai multe variante de răspuns.

Întrebaţi ce gen de muzică ascultă, 47.3% dintre cei chestionaţi menţionează muzica populară (faţă de 49.7% în 2013), 29.2% pop-dance (faţă de 41% în 2013), 28.3% cea clasică (faţă de 22.8% în 2013), 21.6% manele (faţă de 14.2% în 2013), 19.2% hip-hop (faţă de 18.2% în 2013), iar 16.5% rock (faţă de 19.5% în 2013).

Potrivit sondajului comandat de News.ro, numărul celor care ascultă manele a crescut cu 7,4% în ultimi 10 ani, iar al celor care afirmă că ascultă muzică clasică a crescut cu 5,5%.

10.8% menţionează alt gen (faţă de 2.7% în 2013).

4.8% dintre respondenţi spun că nu ascultă muzică (faţă de 1% în 2013), iar 0.9% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare.

Citește mai multe despre preferințele muzicale ale românilor pe News.ro.

Citește și: Incredibilul drum al inimii Reginei Maria. Unde ar trebui să se afle de fapt | VIDEO

Creștere a consumului de muzică

Barometrul de Consum Cultural 2022, lansat la sfârșitul lunii octombrie, arată orientarea preponderentă a consumului cultural spre mediul online și în spațiul non-public.

Cele mai importante concluzii ale Barometrului de Consum Cultural:  

O creștere a consumului de muzică de la 85% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 96% în anul 2022;

• O creștere a consumului de programe TV de la 92% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 97% în anul 2022;

• O modificare a practicilor de lectură a cărţilor (în general) de la 61% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 56% în format tipărit, respectiv 28% în format electronic, în anul 2022;

• O modificare a practicilor de lectură a ziarelor și revistelor, care au trecut în format online, de la 57%, respectiv 58% cel puţin o dată pe an în format tipărit în anul 2019 la 77% în format tipărit și online în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului de la 70% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 85% în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului pentru vizitarea websiteurilor unor muzee/ biblioteci, festivaluri/teatre/ pagini cu evenimente culturale de la 12% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 40% în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului pentru cumpărarea de cărți, CD-uri, bilete la teatru, bilete la evenimente culturale etc. de la 16% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 26% în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului pentru vizionarea de filme sau programe TV difuzate online (Netflix, HBO GO, Voyo etc.) de la 37% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 51% în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului pentru citirea de cărți, manuale, articole etc. de la 24% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 47% în anul 2022;

• O creștere a utilizării internetului pentru reţele de socializare de la 79% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 88% în anul 2022.

Comparaţiile dintre ediţia din anul 2022 a Barometrului de Consum cultural și cea din anul 2019 la nivelul consumului cultural public evidenţiază:

• O creștere a vizitării unui monument istoric sau un sit arheologic de la 45% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 59% în anul 2022;

• O scădere a participării la spectacolele de teatru de la 29% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 20% în anul 2022;

• O scădere a vizionării de filme la cinematograf de la 35% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 26% în anul 2022;

• O scădere a mersului la bibliotecă pentru a citi / împrumuta cărți de la 28% cel puţin o dată pe an în anul 2019,la 17% în anul 2022;

• O scădere a vizitării unui muzeu, expoziție sau galerie de artă de la 38% cel puţin o dată pe an în anul 2019 la 30 % în anul 2022.

Citește și: Afacerea cu mame surogat racolate din România continuă, deși a devenit publică

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Pixabay.com)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Securiști vs. informatori, epopeea sufletelor moarte | Deutsche Welle

Securiști vs. informatori, epopeea sufletelor moarte. Securitatea a recrutat...

Eficacitate de invidiat la ISJ Buzău. Răspunsul despre bacalaureatul lui Ciolacu, pregătit cu o zi înainte de cerere

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Buzău a reușit performanța să...

”Coridorul Verde” cu Azerbaidjanul: o gogoașă de PR | Contributors

O dată la câteva săptămâni se mai anunță cu...