Șantierul din Cartagena al companiei de stat de construcții navale Navantia a început instalarea primului sistem de propulsie independentă de aer (AIP) pe submarinul diesel-electric Cosme Garcia (S-83) al Marinei spaniole, relatează Interesting Engineering.
Testele finale pentru licențierea sistemului AIP fuseseră finalizate de Navantia în 2020. Firma dezvoltase un nou program pentru ca sistemul să fie potrivit pentru submarinele din clasa S-80 ale Marinei spaniole.
Integrarea sistemului AIP de la Navantia va face din clasa S-80 unul dintre cele mai avansate modele de submarine convenționale de pe piață, potrivit unui comunicat de presă al firmei.
Sistemul AIP generează hidrogen din bioetanol stocat în submarin. Hidrogenul se amestecă cu oxigenul, care este, de asemenea, stocat în interior, pentru a genera electricitate prin intermediul unei pile electrice capabilă să încarce bateriile navei.
Navantia afirmă că acest sistem este capabil să mențină submarinul scufundat de două până la trei ori mai mult decât alte submarine convenționale.
Capacitatea de a rămâne sub apă pentru perioade mai lungi de timp fără a fi nevoit să iasă la suprafață va permite submarinului să evite riscul de detectare – atât radar, cât și vizuală.
Citește și: Un securist dovedit vrea să ajungă senator prin partidul lui Șoșoacă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Navantia / Facebook)