Strategia Chinei pentru „cucerirea” Europei | Revista22

Data:

spot_img

Strategia Chinei pentru „cucerirea” Europei. Exploatarea fricțiunilor din interiorul UE și a susținerii „autonomiei strategice” a lui Macron reprezintă priorități ale Chinei în noul context internațional.  

China lucrează pentru decuplarea UE de Statele Unite și subminarea unității Uniunii prin cultivarea unor țări privilegiate, prin intermediul cărora vrea să dinamiteze demersurile ostile la adresa sa.

Destinațiile selectate de Xi în Europa – Franța, Serbia și Ungaria – au o puternică semnificație narativă, remarcă The Diplomat.

Citește și: Ce caută președintele chinez în Europa. Ștefan Popescu, analist de politică externă: „China are nevoie să nu existe un Occident unit”

Decuplarea Europei de SUA, un avantaj pentru China

Călătoria lui Xi, care vine după vizita cancelarului german Olaf Scholz la Beijing și înaintea celei a lui Vladimir Putin în China în cursul acestei luni, ilustrează ambițiile economice și geopolitice ale Chinei.

Pentru China, ca și pentru Rusia, obiectivul strategic prioritar este decuplarea Europei de Statele Unite, în contextul competiției globale sino-americane.

Din acest punct de vedere, întâlnirea cu Emmanuel Macron, care reiterase cu puțin timp înainte de călătoria lui Xi în Europa, în cursul unui discurs ținut la Universitatea Sorbona, demersul său mai vechi în favoarea „autonomiei strategice” a Europei.

Subliniind că Uniunea Europeană nu trebuie să fie un simplu „vasal” al Statelor Unite, ci să se poziționeze ca un actor geopolitic major de sine stătător, era evident o țintă privilegiată.

Este a treia vizită a liderului chinez în Europa. Prima a fost în 2014, care s-a desfășurat ca și aceea din 2019, când a vizitat Italia și Franța, sub auspicii favorabile.

Au fost semnate acorduri comerciale importante, între care un contract în beneficiul Franței pentru 300 de avioane Airbus în valoare de 30 de miliarde de euro.

Citește și: Românca închisă în China se stinge în indiferența autorităților române. „Cum să rămâi indiferent știind că i-au căzut dinții din gură din pricina inaniției?”

Strategia Chinei pentru „cucerirea” Europei

În timp ce la Roma a fost semnat un acord în urma căruia Italia a devenit primul stat din G7 care adera la Inițiativa Belt and Road (BRI).

Între timp însă, lucrurile s-au schimbat semnificativ. În decembrie 2023, Italia a decis să abandoneze proiectul BRI, refuzând să prelungească memorandumul semnat în urmă cu cinci ani.

S-a destrămat și un alt mare proiect strategic al Chinei pentru Europa de Est, așa-numitul acord de cooperare 16+1 (care la un moment dat devenise chiar 17+1), după ce Lituania și Cehia nu numai că au decis să-l părăsească, ci să și dezvolte relații mai strânse cu Taiwanul.

Al doilea obiectiv important al vizitei lui Xi în Europa este acela de a discuta relațiile comerciale dintre China și UE.

Are loc pe fondul declanșării la Bruxelles a unor măsuri punitive și investigații privitoare la corporațiile chinezești.

Continuarea în Revista22

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: revista22.ro)

spot_imgspot_img
Revista 22
Revista 22https://revista22.ro
Revista 22 este primul săptămânal independent postdecembrist. A primit numele acesta în amintirea zilei de 22 decembrie 1989, când Ceauşescu a părăsit clădirea Comitetului Central într-un elicopter. Revista 22 se adaptează din mers schimbărilor societăţii româneşti, fiind cunoscută ca cel mai bun săptămânal de cultură politică din România.
3 COMENTARII
  1. Macron împărtășește o viziune comună cu Xi ca… o ordine globală multipolară.”2-„China are in Serbia si Ungaris doi aliati…”___ iar eu adaug ca , realmente sunt de nadejde, de unde si mai mare pericolul pentru Romania, care nici macar nu este pomenita -la apendix macar- in aceasta ecuatie…/// Guvernul Orbán vrea să transforme țara într-un centru logistic de prim rang, printr-un demers masiv de reindustrializare, scrie Wall Street Journal. Viktor Orbán a fost primul lider al Uniunii Europene care a aderat la proiectul BRI. Ambiția majoră a Budapestei este de a intra în competiție directă cu industria auto germană pe segmentul automobilelor electrice. Compania chineză Contemporary Amperex Technology construiește în Ungaria o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în valoare de 7,8 miliarde de dolari, iar BYD, cel mai mare producător de mașini electrice din China, construiește, de asemenea, o fabrică în orașul Szeged din sudul Ungariei…”___–___Intr-un fel, ambitia Ungariei este logica, sa nu uitam ca Ungaria a fost prima tara din lumea continentala cu Metrou , si prima tara din lume cu Metrou Electric, iar asta inainte de 1900 !!! (PS- nu mai pasez acest comentariu la R-22, pentru ca NU apare, chiar la ultimul art. al lui Alex. Lazescu-„Viziunea lui Macron…”- NU a aparut, nici dupa o saptamana…)

  2. Din ce in ce mai mult si mai des , acest macron(pomenit mai sus), dovedeste ca este precum in ” tiganul ajuns imparat,/intai pe tac-so l-a taiat” si ” musca fara cap” :”Lovitură pentru șomerii dintr-o țară europeană. Noile măsuri anunțate de autoritățiGuvernul FRANCEZ intenţionează să scurteze perioada în care oamenii pot beneficia de ajutoare de şomaj, in ideia ca…(…)///2-Planul lui Emmanuel Macron. De ce se trage în poze cu Vladimir Putin și Xi Jinping, indezirabilii SUA, după ce-i strânge mâna lui Joe Biden: „Planează nori negri”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

În loc de Tezaur, rușii ne dau AUR | Universul.net

Liderul AUR, George Simion, are șanse de a intra...

Schimbarea la față a lui George Simion

Candidatul AUR la președinție, George Simion, în vârstă de...

Va trece si asta!

Filosoful britanic Tim Crane ironizează în cartea „The Mechanical...

Ciolacu, „premierul Nordis” – singur şi temător?

Premierul Marcel Ciolacu, 56 de ani, a consumat multă...