Proiectele directe care apăruseră în versiunea inițială a PNRR și care urmau să fie finanțate direct din bugetul PNRR de 29,2 miliarde de euro aparțineau unor companii cu capital majoritar de stat (Electrica SA, Nuclearelectrica, Hidroelectrica) sau unor parteneriate între companii de stat (Romgaz) și compania privată GSP Power, deținută de magnatul Gabriel Comănescu.
Beneficiile terapiilor cu ape minerale sulfuroase făceau din Spitalul de recuperare Brădet, în urmă cu mai bine de patru decenii, unul de renume în zonă. Din păcate, tot de mai bine de patru decenii – practic, de la construirea sa, în 1975 – unitatea n-a beneficiat de nicio investiție majoră.
Cu PNRR înscriem România în aceste revoluţii, precum Revoluţia verde, cea digitală, cea a hidrogenului sau revoluţia microelectronicii produse în UE. Sunt mândru să spun că vom fi parte a acestor revoluţii.
Cu bani europeni, Topoloveniul construieşte în doi ani ce n-a construit Piteştiul în ultimele trei decenii: 96 de locuinţe sociale, plus infrastructura stradală aferentă, şi sistem inteligent de bike-sharing.
Noul proiect al variantei Est are, potrivit specialiștilor, potențialul de a degreva din trafic, în special pe relația sud-est, iar unul dintre cartierele „beneficiare” este Buciumul (zonă din Iași în plină expansiune imobiliară).
Stațiunea era în ultimul stadiu. Nu s-a mai făcut nimic de prin anii '70, dacă nu se intervenea eram sortiți pieirii. Cu investițiile acestea, Băile 1 Mai nu vor fi cu nimic mai prejos decât Băile Felix. Se schimbă toate rețelele subterane, canalizare, canalizare pluvială, apă, iluminat stradal, introducerea de rețele electrice în subteran, canal tehnic pentru telecomunicații (STS, Telecom, RDS), terasamente, bordurări, pavaje în zone de promenadă, pistă de biciclete, mobilier stradal, drum principal și amenajarea unui parc.
Zona unde va fi ridicat noul centru cultural este în prezent ocupată de clădirea abandonată în care a fiinţat un fost atelier de tâmplărie al Liceului "Domokos Kazmer".
Concret, în cadrul proiectului sunt achiziționate 40 autobuze electrice pentru furnizarea serviciilor de transport public în sistem integrat, eficient şi accesibil în municipiul Piteşti, plus 11 staţii de încărcare electrică rapidă şi alte 40 staţii de încărcare lentă.
În municipiul Bârlad se construiește un corp nou în cadrul Grădiniței cu Program Prelungit nr. 5, în vederea desfășurării învățământului preșcolar. Valoarea totală a proiectului este de 5.004.332 lei, din care finanțarea prin POR 2014-2020 este de 4.220.426 lei.
Deși modernizarea principalelor artere ieșene, începută cu mai bine de 15 ani în urmă pe fonduri europene, a inclus și construirea de canale subterane pentru cabluri, astăzi vedem în continuare uneori și câte un braț de fire spânzurate de stâlpi.