Opt ani mai târziu (în 2021), ei ar fi trebuit să susțină examenul de Evaluare Națională. S-au înscris la acest examen puțin peste 131.000 de elevi, dar s-au prezentat 93% dintre aceștia.
Printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, în această şcoală s-au înlocuit toate geamurile şi uşile, s-au făcut lucrări de termoizolaţie, s-a reabilitat instalaţia electrică interioară, iar acum toate corpurile de iluminat sunt economice. În plus, şcoala are senzori de detecţie a incendiilor.
Guvernul României îşi asumă, prin prezentul memorandum, obiectivele şi ţintele strategice în domeniul educaţiei stabilite prin proiectul 'România Educată', ceea ce va determina accelerarea procesului de reformă a educaţiei româneşti şi va crea premisele asigurării stabilităţii şi credibilităţii sistemului educaţional.
"Educaţia trebuie să fie baza noastră comună de construcţie şi să nu mai aibă culoare politică. Românii aşteaptă consens pe astfel de teme esenţiale pentru viitorul ţării noastre şi, din păcate, ceea ce am văzut de prea mulţi ani au fost lupte politice sterile, care au afectat inclusiv educaţia.
Practic, au promovat 3.980 de candidaţi, dintr-un total de 5.105 de candidaţi prezenţi. Dintre aceştia, 3.829 de candidaţi din promoţia curentă, iar 151 de candidaţi din promoţiile anterioare.
Rata cumulată de promovare (înainte de contestații) este de 67,8%, în creștere cu aproape 5% față de aceeași etapă de afișare din sesiunea iunie-iulie a anului trecut - 62,9%).
În cadrul discuţiilor, vor fi prezentate principalele zone de reformă şi linii de acţiune ale proiectului "România Educată", în vederea realizării unui consens social şi politic, care să garanteze implementarea sa şi asumarea transpartinică.
Primele rezultate la Evaluarea Naţională, înainte de contestaţii, au fost făcute publice în cursul zilei de ieri, şapte elevi din judeţ obţinând media maximă, 10.00. Astfel, trei elevi de la Colegiul „Costache Negruzzi“ şi trei elevi de la Colegiul Naţional, alături de un elev de la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă“ Târgu Frumos, sunt singurii absolvenţi de clasa a VIII-a care au nota 10.00 atât la Limba română, cât şi la Matematică.
Profesori de matematică contactaţi de noi consideră că subiectele au avut un grad de dificultate mediu în acest an, deşi sistemul este unul nou în comparaţie cu anii anteriori. Practic, două treimi din subiectele de la Matematică din acest an au fost grilă, cu un nivel de dificultate nu foarte ridicat.
Învățământul dual prefațează cum va arăta societatea viitoare, într-o economie care necesită să fie aliniată unor meserii concrete și extrem de bine ancorate în nevoia de business. Rolul nostru este de a fi responsabili și de a interveni din timp în educația tinerilor care aleg un parcurs asociat învățământului dual profesional.