Agenția de rating Fitch, ale cărei evaluări sunt luate în calcul de piețele financiare pe care se împrumută România, arată într-un comunica că ruperea coaliției guvernamentale ar putea înterupe eforturile de consolidare fiscală.
Un partid care, prin această alianță nesperată, se apropie de mainstreamul politicii, care va clama și mai apăsat legitimitate pentru ideologia sa extremistă.
Premierul mai are, după părerea mea, o singură șansă pe moment să arate că merită, măcar parțial, speranțele puse în el: să impună măsuri restrictive împotriva nevaccinaților și să vegheze ca acestea să fie aplicate cu strictețe.
Ne aflăm într-un moment de cotitură pentru viitorul României, însă nu cred că este momentul de festivisme. Deocamdată nu avem nimic de sărbătorit, chiar dacă am obţinut nişte victorii de etapă importante.
Ceea ce face colegul meu, Stelian Ion, este exact să ia ce scrie în programul de guvernare pe justiţie, pe care l-am agreat şi cu PNL şi cu UDMR, şi să le transforme în iniţiative legislative.
Au fost tot timpul în PNRR chestiuni legate de Justiţie şi au rămas în continuare. Actualizarea codurilor penale şi de procedură penală, legile justiţiei sunt cuprinse în PNRR.
Nu este adevărat. Sunt câteva lucruri acolo care sunt de bun simț, dar nu au ncio legătură cu reforma în justiție așa cum vrem noi să o facem. PNRR nu o să fie condiționat de justiție,
Obiectivul nostru este ca PNRR, chiar dacă nu este aprobat şi nu suntem între primele 16 ţări, să fie un instrument de dezvoltare a României, să nu fie, în niciun caz, un eşec.
La ministere din USR mai mulţi miniştri au început lucrul acesta. Uitaţi-vă la Ministerul Sănătăţii numirile la conducerea spitalelor se face pe bază de concurs, s-au schimbat consiliile de administraţie şi se organizează concursuri.