În comuna Stâlpeni sunt planificate și se desfășoară mai multe proiecte de investiții, prin PNRR, PNDL „Anghel Saligny” și prin Compania Națională de Investiții...
Nu unul, nu două, ci trei microbuze școlare se puteau cumpăra până acum la Stâlpeni. Nu este o noutate faptul că UAT Stâlpeni a fost văduvită de-a lungul timpului de microbuze școlare proprii, deși aici există un liceu, două școli gimnaziale și o grădiniță cu program prelungit. Dacă din 2016, de când s-a început dotarea primăriilor cu microbuze școlare și până acum, cred că trebuie stabilit dacă a fost o cauză politică sau una locală.
Comunitățile locale se pot împrumuta fără dobândă pentru proiecte cu finanțare nerambursabilă. Este și cazul comunei argeșene Stâlpeni.
Bugetul Primăriei Stâlpeni poate deveni un instrument...
Luna trecută, Guvernul Ciolacu și-a asumat, prin răspundere în parlament, un pachet de măsuri bugetare și fiscale care au fost adoptate sub forma Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung. În aceasta sunt incluse și unele măsuri, denumite „anti-cash”, prin care se reduc plafoanele plăților cu numerar între societățile comerciale, între societăți și consumatori sau între persoanele fizice.
Comuna Stâlpeni, cu un număr semnificativ de elevi și școli, se confruntă cu o problemă care afectează direct accesul la educație al tinerei generații. Conform Legii Educației Naționale, transportul școlar ar trebui să fie gratuit pentru elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu. Cu toate acestea, în Stâlpeni, această prevedere legală nu este respectată, și elevilor, conform informațiilor pe care le avem, li se cere să plătească câte 5 lei/zi pentru a ajunge la școală.
Anul trecut, Gazeta de Stâlpeni și Asociația „Stâlpeni, comuna noastră!” reușeau să obțină o finanțare în valoare de aproximativ 6.500 de lei pentru dotarea unei săli de...