Curtea de Justiție a Uniunii Euroepene (CJUE) a respins contestațiile depuse de Ungaria și Polonia împotriva mecanismului care condiționează acordarea de fonduri euroepene de...
Un sondaj Eurobarometru publicat astăzi de Parlamentul European înainte de dezbaterea privind Starea Uniunii Europene din 15 septembrie arată un sprijin public clar pentru...
Votarea moțiunii de cenzură este amânată până când se pronunță Curtea Constituțională pe sesizarea depusă de Guvern, au decis, joi, Birourile permanente reunite, cu...
Inspecția Judiciară joacă un rol esențial în cadrul procedurii disciplinare, deoarece efectuează ancheta preliminară și decide dacă este necesar să inițieze o cercetare disciplinară. Această cercetare se realizează de către inspectorii judiciari înainte de a decide să formuleze sau nu acțiune disciplinară în fața secției competente a CSM. Inspecția Judiciară are, de asemenea, atribuții importante în declanșarea procedurii care conduce la determinarea existenței unei erori judiciare.
CJUE a stabilit că reglementările care guvernează organizarea justiției în România, cum sunt cele referitoare la numirea interimară în funcțiile de conducere ale Inspecției Judiciare și la înființarea în cadrul Ministerului Public a unei Secții pentru investigarea infracțiunilor din justiție, intră în domeniul de aplicare al Deciziei 2006/928, astfel încât acestea trebuie să respecte cerințele care decurg din dreptul Uniunii și în special din valoarea statului de drept prevăzută la articolul 2 TUE.
Reprezentanții celor două structuri arată că până în prezent, în legislația internă nu s-a reușit punerea în acord a dispozițiilor legale în materie cu recomandările formulate constant în rapoartele Comisiei Europene către Parlamentul European și Consiliu privind progresele înregistrate de România în cadrul Mecanismului de cooperare și de verificare (rapoartele MCV), în rapoartele Grupului de State împotriva Corupției (GRECO) privind România și în avizele Comisiei Europene pentru Democrație prin Drept (Comisia de la Veneția) ori ale Consiliului Consultativ al Procurorilor Europeni (CCPE).
Reformele esențiale pentru magistratură sunt promise zilnic în mass-media, dar totul rămâne în sertare, din pricina lipsei voinței politice reale în acest sens și în ciuda presiunii externe unanime (practic, toate organismele internaționale și europene relevante), dar și a cererilor repetate ale miilor de magistrați români și ale asociațiilor profesionale care îi reprezintă.
Raportul Comisiei Europene privind situația statului de drept în statele membre UE face o radiografie a statului de drept din România. Experții vorbesc despre...
În problema SIIJ, poziţia noastră a fost clară şi o repet. Credem că această coaliţie trebuie să îşi ţină promisiunile pentru a desfiinţa SIIJ. Multe instituţii europene de justiţie s-au pronunţat clar că acea Secţie ar trebui să fie desfiinţată.
Puterea absolută a CCR asupra României a corupt mințile a 7 judecători CCR care nu acceptă supremația deciziilor Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Deși CJUE a spus clar că deciziile sale au prioritate în raport cu hotărârile CCR, după câteva zile CCR se pune singură deasupra CJUE și riscă scoaterea României din UE.