Temele pentru acasă au în rol de întărire a diferențelor dintre copii avantajați și cei din medii dezavantajate, potrivit unui studiu. În condițiile produse de pandemie, temele pot înlocui o parte din predarea online.
Trei cercetătoare americane de la Indiana University și Vanderbilt University, au încercat să verifice dacă temele au rol de diferențiere între copii, în funcție de statutul lor socio-economic. Studiul pleacă de la cercetări deja existente care afirmă că elevii favorizați beneficiază maim ult de pe urma temelor și că temele determină rezultate diferențiate, în programele de testare, pentru elevii din diverse categorii socio-economice, potrivit edupedu.ro.
Copiii din medii favorizate au avut teme mai corecte și mai complexe, comparative cu elevii care nu au o situație financiară bună.
Profesorii conștientizează contextele diferite legate de completarea temelor, dar pentru că temele sunt tratate drept activități individuale, acestea ajung să fie interpretate prin metode ce întăresc diferențele de statut socio-economic.