Termenele pentru proiectul tronsonului ieșean al autostrăzii A8, amânate. Nu se lucrează nicăieri pe toată lungimea autostrăzii. Și cei de la asociațiile civice, dar și Cătălin Urtoi șeful interimar al CNIR, și-au pierdut răbdarea.
Finalizarea concursului de selecție a directorului general al noii Companii de Investiții Rutiere și unele ezitări în realizarea proiectului Autostrăzii Unirii ridică unele semne de întrebare în privința parcursului A8.
Anul 2024 a început fără niciun șantier pe tot parcursul celor 311 km ai autostrăzii, de la Tg. Mureș la Prut, în vreme ce compania creată pentru a prelua proiecte precum A8 de la CNAIR este „legată de mâini” în lipsa unui buget aprobat.
Citește și: Sunt prosumator din 2021. Cât am așteptat, ce am primit
Cătălin Urtoi, cel care a asigurat interimatul la conducerea CNIR și a organizat de la zero această structură, a atras atenția că selecția personalului – între care 13 angajați pe partea de implementare proiecte/ reclamații/ revendicări/ exproprieri, 6 pe achiziții publice, câte 4 pe economic și pe tehnic/ pregătire proiecte etc. – este în așteptarea bugetului. Urtoi a amintit că a mai existat o încercare de obținere a bugetului la sfârșitul anului trecut, care însă a eșuat.
Termenele pentru proiectul tronsonului ieșean al autostrăzii A8
Pe de altă parte, concursul de selecție a directorului general, funcție pentru care, alături de Cătălin Urtoi – care asigură interimatul de mai bine de jumătate de an – s-au mai înscris trei candidați, s-a încheiat de o lună și trebuie doar să fie desemnat câștigătorul.
Amintim că ieșeanul care a „dat” calitatea de consilier onorific al ministrului Transporturilor pe cea de administrator al CNIR și ulterior de șef interimar al companiei pledează pentru preluarea A7 și A8.
Citește și: Forumul Judecătorilor: „Solicităm Curții de Conturi să verifice modalitatea de plată a procentelor din tranșele salariale restante din 2023”
Temerile lui Urtoi au fost confirmate joi, la reluarea ședințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră organizate de cei de la CNAIR cu reprezentanții administrațiilor locale, cu societatea civilă – respectiv asociațiile pro-autostradă, și cu proiectanții.
Chiar dacă cei de la Consitrans au absentat din nou, termenele prezentate pentru A8 au fost din nou prelungite, ceea ce l-a scos din sărite pe Ionel Apostol, de la „Împreună pentru A8”.
Continuarea în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)