joi, 9 decembrie 2021
AcasăNewsletterTransportul public din București, în faliment fără bani de la stat: 80%...

Transportul public din București, în faliment fără bani de la stat: 80% subvenție, 8% din bilete

Biletul pentru autobuz, troleibuz și tramvai din București este cel mai ieftin din țară. Doar 1,3 lei pe călătorie, un preț care nu s-a mai mărit de peste un deceniu. Banii încasați de STB din vânzarea de bilete acoperă doar 8% din cheltuielile societății.

Societatea de Transport București (STB) ar da faliment imediat dacă ar fi eliminate subvențiile acordate de Primăria București. Valoarea acestora a crescut în ultimii cinci ani cu 240%, pe fondul creșterii salariilor angajaților companiei, a achiziționării a 530 de autobuze și a deschiderii de noi rute, adeseori neprofitabile, înspre locatățile din județul Ilfov.

Astfel, dacă în 2015, RATB (regia precursoare STB) primea 505 milioane de lei subvenție de la stat, în 2020 suma a ajuns la 1,235 miliarde de lei. 

Suma nu a fost achitată integral de către Primăria București, astfel că instituția a acumulat o datorie către STB, în acești cinci ani, de 900 de milioane de lei. 

Practic, un sfert din bugetul total al Capitalei, pentru un an, ar trebui plătit doar către societatea de transport public, în contul subvenției pe care o primește pentru a menține cel mai mic preț al biletelor din țară, doar 1,3 lei pe călătorie. 

Newsweek România
Newsweek Romania duce jurnalismul de calitate la un alt nivel pe piata autohtona, cu analize si opinii pertinente despre probleme politice si economice, interne sau internationale, informatii atent selectate din lumea afacerilor, a culturii, a sporturilor sau a tehnologiei si recomandari din zona de lifestyle, de la automobile si vacante, la gadget-uri si accesorii vestimentare.
ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Publicitate -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE