Într-o perioadă în care mediul de afaceri are de suportat șocuri economice de tot felul, izbucnirea războiului în imediata vecinătate a României, dar și sancțiunile internaționale aplicate Rusiei nu fac decât să complice și mai mult lucrurile. Transporturile navale sunt printre cele care au resimțit puternic aceste efecte. Despre toate acestea, într-un interviu în exclusivitate acordat ziarului „Viața liberă” de directorul general al CNFR Navrom, Cătălin Eduard Țigănuș:
„În România, sunt în jur de 170 de firme în acest domeniu, dar majoritatea sunt companii mici, armatori cu una, două nave. Ca transportatori mai mari sunt în jur de cinci, șase. Iar Navrom, cu o flotă de 450 de nave nepropulsate și în jur de 50 de nave propulsate, este cel mai mare”, sune Cătălin Eduard Țigănuș.
Întrebat de Viața Liberă cum s-au reflectat aceste creșteri în activitatea transportatorilor, directorul general al CNFR Navrom a explicat: „S-au reflectat în costuri. A trebuit să facem mari eforturi pe partea comercială, în condițiile în care prețurile la combustibil au crescut de la o zi la alta. De exemplu, pe primele două luni ale anului, ianuarie – februarie, am avut de la OMV Petrom 27 de notificări de creșteri de preț. Vă dați seama, în 60 de zile, 27 de notificări de creșteri de preț (…)”.
Continuarea, în Viața liberă!