Trenul Malaxa 1001-1002, fabricat în anul 1937, stârnea admirația întregii Europe la acea vreme. Automotorul, cunoscut sub numele de „Bălan”, era dotat cu aer condiționat și făcea doar 2 ore și 15 minute pe ruta București-Constanța.
Garnitura avea o viteză maximă de 110 km/h, 136 locuri, fiind dotată cu aer condiționat, fotolii din material textil, plus servire la scaun. Condiții de neimaginat chiar și în prezent, când trenurile actuale au mari întârzieri, iar în multe nu funcționează aerul condiționat.
Lansarea garniturii „Bălan” a fost consemnată de presa internațională a vremii, România fiind considerată printre țările înaintate din Europa în privința comunicațiilor.
Designul trenului, aerodinamic și elegant aparține arhitectului Horia Creangă, nepotul scriitorului Ion Creangă, considerat părintele arhitecturii moderniste în România interbelică.
Continuarea și alte fotografii, în Aktual24.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
atunci, nu ereau grindenii!