Uber și Bolt versus taxi. Ce alimentează conflictul  | Ziarul de Iași

Data:

spot_img

Concurența dintre firmele de taxi tradiționale și serviciile de transport alternativ Uber și Bolt nu poate trece neobservată nici la Iași. Nemulțumiri există și de o parte, și de alta.

Ce le reproșează taximetriștii șoferilor Uber și Bolt

În timp ce unii acuză companiile Uber sau Bolt de evaziune fiscală, alții reclamă taximetre măsluite și curse preferențiale.

“Da, și eu sunt client. Și în Iași, dar și în alte țări, folosesc Uber sau Bolt.

Datorită transparenței și a disponibilității”, a spus Radu Botez, fostul viceprimar al Iașului și membru în Comisia de Circulație din cadrul primăriei.

Citește și: Prescripția CCR îi scapă și pe cei care s-au înfruptat din fonduri UE

De ce se plâng prestatorii serviciilor de ridesharing

Disputa dintre taximetria clasică și cea integrată tehnologic, adică Uber și Bolt sau Clever este, fără îndoială, una de cursă lungă.

Nemulțumiri sunt de o parte și de alta. Și nu doar la Iași, ci în mai toată țara.

În timp ce prestatorii serviciilor de ridesharing se plâng că taximetriștii sunt favorizați de legislație și pot folosi benzile unice de circulație, companiile de taxi reclamă concurența neloială și spun că platformele fentează legea.

De altfel, anul acesta, la nivel național a fost un schimb de replici între cele două tabere, prin intermediul unor comunicate de presă, în care se lansau acuzații din ambele direcții.

Pe de o parte, membrii Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) au semnalat că ar avea documente care dovedesc evaziunea fiscală făcută de aceste companii, precum Uber sau Bolt, „fapte cunoscute de instituțiile de control și la nivel de Guvern”, după cum subliniau reprezentanții COTAR.

În același timp, cei care oferă servicii de transport alternativ, consideră că protestele industriei de taxi sunt doar presiuni care vizează schimbarea legislației, pentru a se ajunge la dispariția acestor platforme.

Un semn de întrebare în ceea ce privește fiscalitatea

De altfel, conflictul dintre cele două entități din România este și în alte state din Europa. Astfel de nemulțumiri au fost și în Germania, Spania, dar și în alte țări, până când totul s-a reglementat foarte bine.

Citește și: Urmăriți la nivel internațional, aduși în țară de polițiști – PRESShub

„Aici sunt două aspecte: pe de o parte, corectitudinea celor de la Uber și Bolt, pentru că vezi cursa, vezi prețul, absolut tot, dar este un semn de întrebare în ceea ce privește fiscalitatea care se aplică (…)

Eu cred că trebuie lăsate în paralel. La ora actuală, cel puțin la Iași, taximetriștii au un avantaj pentru că pot folosi benzile unice, ceilalți nu sunt favorizați din punctul ăsta de vedere, potrivit legislației”, a spus Radu Botez, fostul viceprimar al municipiului Iași.

Articolul integral, în Ziarul de Iași

FOTO: ZDI


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Contractul pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca, semnat vineri | Monitorul de Cluj

Contractul pentru supervizarea lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca va...

Un mic grup de străini readuc la viaţă un sat din Bihor | Bihoreanul

Un mic grup de străini readuc la viaţă un...