Ultima filă din istoria ARO: Cowboy, un tot-teren produs în Rusia

Data:

spot_img

Produs de compania rusă Derways Automobile între 2004 şi 2007, în prima fabrică privată de maşini din fosta URSS, pe baza şasiului de ARO 244, „jeepul” Cowboy se vinde, în spaţiul ex-sovietic, la preţuri similare celor mai de prestigiu maşini off-road de pe piaţă (Mercedes clasa G, Mitsubishi Pajero sau Toyota Land Cruiser), la vârstă şi rulaj echivalente.

La începutul anilor 2000, un om de afaceri rus, pe nume Derev Hadji Murat, care făcuse avere (împreună cu cei doi fraţi ai săi) din producţia de vodcă, din confecţii şi din comerţ, a avut ideea de a construi de la zero o fabrică de automobile şi de a deveni, astfel, primul producător particular de maşini din fosta URSS. Şi atunci, ca şi acum, piaţa locală de autoturisme din Rusia era dominată de mărcile autohtone Lada, Gaz/Volga şi Moskvici (ultima, falimentată între timp).

Derev Hadji Murat era un mare iubitor de maşini de teren şi avusese un ARO 244 în perioada comunistă. Maşina musceleană i-a plăcut atât de mult încât a decis ca primul model pe care urma să-l producă fabrica sa, sub marcă proprie, să fie bazat pe ARO 244 (mai precis, pe versiunea militară Dragon II).

Ca unul care cunoştea bine ce este şi ce poate un ARO, Hadji Murat a gândit maşina ca un mix între partea mecanică a unui ARO seria 24, căruia urmau să i se monteze motorizări mai performante decât cele produse la Câmpulung, plus o caroserie cu un design mai apropiat de contemporaneitate.

Cea mai ieftină şi mai capabilă maşină off-road

„Va fi cea mai ieftină maşină off-road de pe piaţă, dar şi cea mai capabilă”, spunea, acum vreo două decenii, Alexander Romanov, prieten şi asociat în această afacere a lui Derev Hadji Murat.

Numele mărcii a fost ales să fie Derways. O combinaţie între Der (de la Derev) şi cuvântul englezesc ways (drumuri). Iar jeep-ului ce urma să fie construit pe mecanica de ARO i-a fost conferit numele Cowboy. „Vreau să fie o maşină la fel de performantă în teren accidentat ca un Mercedes clasa G, dar să coste mai puţin de jumătate”, povestea Derev Hadji Murat presei din ţara sa.

Articolul complet poate fi citit pe ARGEȘULONLINE.RO

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Sorin Simion
Sorin Simion
A debutat în 1990 la ziarul România Liberă şi de peste 28 de ani lucrează în presă scrisă: ziarele Adevărul şi Gardianul, dar şi pentru publicaţii locale din judeţele Argeş, Mureş şi Harghita. Din 1998 colaborează cu o revistă cu profil social şi cultural din Goteborg, Suedia, iar din toamna lui 2018 este co-fondator al site-ului de ştiri locale www.argesulonline.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Un nou viceprimar PSD, ales cu ajutorul consilierului local din partea AUR | Gazeta de Stâlpeni

Un nou viceprimar PSD, ales cu ajutorul consilierului local...

Vila Ciuta, o clădire emblematică pentru Bistrița, salvată de la demolare | Săptămâna Online

Vila Ciuta, o clădire emblematică pentru Bistrița, salvată de...

Un plutonier major STS a hărțuit luni de zile o fată de 18 ani | Reporter de Iași

Un plutonier major, angajat în cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale...