UMB, cel mai puternic drumar din România, a câștigat contractele pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7, potrivit surselor Pro Infrastructură.
Astfel, constructorul băcăuan are șanse mari să lucreze pe toate șantierele de la Buzău până la Pașcani, ceea ce ar însemna garanția respectării bornei PNRR, august 2026, și chiar șanse de a devansa termenele. Evident, toate acestea depind de mulți factori, printre care contestațiile, răspunsurile comisiei de evaluare din CNAIR și viteza cu care statul își face treaba la exproprieri, avize și autorizații.
„Pe Focșani – Bacău a parafat ieri cele trei contracte (aproape 100 kilometri!) iar sursele noastre spun că va fi anunțat câștigător și pe restul de trei segmente rămase pe A7, adică pe Bacău – Pașcani”, a transmis vineri Asociația Pro Infrastructură despre UMB.
Pentru secțiunea Bacău – Pașcani (77 km), autostradă care include și nodul rutier de la intersecția cu Autostrada Unirii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis joi, la Bacău, la semnarea contractelor Focșani – Bacău, că a trasat CNAIR sarcina de a desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii, deci în cel mult două săptămâni. CNAIR a primit în septembrie 23 de oferte.
Pe secțiunea Bacău – Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice, scrie Economedia.
Urmăriți PressHUB și pe Google News