Un clujean s-a trezit cu un credit pe care nu l-a făcut, fiind victima unei tentative de fraudă prin metoda „spoofing”.
Miercuri, polițiștii clujeni au fost sesizați prin plângere despre faptul că un bărbat a fost contactat telefonic de către un presupus reprezentant al unei unități bancare, spunându-i-se că i-a fost aprobat creditul de nevoi personale solicitat.
„Persoana vătămată a negat solicitarea unui astfel de credit, însă presupusul reprezentant al unității bancare i-a repetat ca cererea a fost aplicată online în data de 25.03.2024.
Cu toate acestea, victima a negat efectuarea acelei cereri și a comunicat apelantului că se va adresa poliției, moment în care apelul a fost întrerupt de apelant.
La apelarea ulterioară de către persoana vătămată a numărului de pe care a fost sunat a fost pus în legătură cu un reprezentat veridic al băncii, care i-a comunicat faptul că până în acel moment nu figurează în baza de date a unității bancare ca și client al băncii și ca este posibil să fie o tentativă de înșelăciune”, informează, joi, Inspectoratul de Poliție al Județului Cluj.
Citește și: Dacă rușii ar ataca o navă românească în Marea Neagră, mă îndoiesc că NATO ar activa Articolul 5 | INTERVIU cu Jeffrey Michaels
Cum este modul de operare „spoofing”
Polițiștii îi îndeamnă pe cetățeni să fie extrem de vigilenți și să nu se lase păcăliți de apeluri sau mesaje frauduloase.
Noul mod de operare implică contactarea telefonică de către persoane care se recomandă a fi din partea unor instituții bancare cu privire la anumite operațiuni financiare care se presupun a fi efectuate de către persoana contactată (aprobarea creditului de nevoi personale/plăti suspecte).
Continuarea, în Monitorulcj.ro
Citește și: Barca-dronă plină cu 500 kg de explozibil a stat o zi în Portul Constanța, printre alte vase civile
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Pexels.com)