Sistem de încărcare a mașinilor electrice inventat de un român, Mihai Andrei Luca, doctorand din cadrul Facultății de Inginerie Electrică (Universitatea Tehnică ,,Gheorghe Asachi” din Iași). Acesta a realizat o cercetare inedită, un sistem ce vizează monitorizarea, respectiv optimizarea încărcării mașinilor electrice noaptea, astfel fiind redus surplusul de pierderi de energie.
Totul a început pe când tânărul trebuia să-și susțină teza de disertație. Împreună cu profesorul său coordonator, șef lucrări dr.ing. Bogdan Neagu, cei doi au propus un sistem unic, o strategie prin care vehiculele electrice, deși conectate la rețele electrice la orele după-amiezii, în perioada de vârf de sarcină, ele încep să injecteze în rețea treptat, până pe la ora 00:00, iar abia ulterior se încarcă.
Citește și Procuror cercetat de colegi după ce a luat mită bilete de avion și o mașină în folosință
Un sistem mai eficient
„Împreună cu tânărul Mihai Andrei Luca am constatat undeva la nivelul anilor 2018-2019, atunci când au luat amploare vehiculele electrice, că influența conectării acestora pentru încărcarea la rețeaua electrică ar avea un impact negativ asupra rețelei.
În momentul respectiv, am propus câteva strategii de încărcare a vehiculelor electrice, așa fel încât să aibă loc optimizarea atât a tensiunii la consumator, mai ales seara, în vârful de sarcină, precum și minimizarea pierderilor de energie în rețea.
Pe baza acestei idei incipiente, inovative cumva la momentul respectiv, tânărul a propus o temă de cercetare pe care o studiază în continuare la doctorat.
Strategia pe care noi am propus-o la momentul respectiv era ca vehiculele electrice să fie încărcate propriu-zis noaptea, în intervalul 01:00-06:00 pentru a minimiza surplusul de pierderi energie, tensiunea necorespunzătoare datorată conectării la rețelele electrice a vehiculelor electrice în perioada de vârf de sarcină, la orele după-amiezii”, a declarat profesorul pentru ,,Ziarul de Iași”.
Cum funcționează acest sistem de încărcare a mașinilor electrice
De asemenea, tânărul inginer, coordonator tehnic și la „Delgaz Grid” a explicat, mai exact, la ce se referă acest sistem de optimizare a încărcării vehiculelor electrice pe perioada nopții.
,,Ideea este următoarea: fiecare persoană care ajunge după-amiaza de la serviciu acasă, la un anumit moment, după ce se descarcă bateria, pune mașina la încărcat, de obicei seara pe la orele 18:00-19:00, în funcție de cum ajunge fiecare acasă.
Lasă mașina la încărcat pe parcursul nopții, până a doua zi, depinde când pleacă înapoi la serviciu. Încărcarea standard a vehiculelor este la fel ca și în cazul unui încărcător de telefon, l-am pus la încărcat, se încarcă la puterea nominală maximă, cât de repede ajunge la 100%, iar după asta a terminat.
Citește și Insula de pe Dunăre din zona Galațiului n-o să mai dispară
Indiferent că el este lăsat la încărcat pe toată perioada nopții, până a doua zi. El de obicei se încarcă în primele 2-3 ore, urmând ca ulterior, deși este la încărcat, să nu se mai încarce pentru că el este deja 100%.
Problemele acestui tip de încărcare sunt că mai ales seara, începând cu 18:00-19:00 de obicei atunci se atinge vârful de sarcină, când majoritatea persoanelor ajung acasă, pregătesc masa, ce mai fac, crește consumul de energie. Automat, aducând și un plus prin încărcarea vehiculelor electrice, există riscul de cele mai multe ori ca acest vârf de consum fiind suplimentat să conducă la ieșirea din bandă a nivelului tensiunii”, a declarat acesta.
Prin urmare, așa cum a precizat Mihai Andrei Luca, nu se mai păstrează limitele admisibile (cele de acum fiind de +5 și -10% din tensiunea nominală de 230) și automat se conduce către o scădere tensiunii până la 180-190 V. Lucru care afectează utilizarea echipamentului.
Mai multe aflați din Ziarul de Iași.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Interesant 🙂