Documentația lotului Leghin/Tg. Neamț-Pipirig, parte din A8, Autostrada Unirii, a fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în vederea pregătirii licitației.
Pe cei 19,3 km lungime vor fi construite 7 tuneluri (cu o lungime totală de aproape 1,5 km) și 46 de poduri, din cauza reliefului mai abrupt față de cele două capete aflate deja în faza de proiectare. Și contractul, odată atribuit, va dura mai mult: un an pentru proiectare și trei pentru execuție.
Mai rămân cele patru segmente montane din mijloc, dintre care trei au deja și raport de audit/ siguranță rutieră.
În ce privește tronsonul ieșean de autostradă, nicio schimbare în ultima lună. Proiectantul Consitrans absentează de la ședințele de progres organizate de CNAIR cu reprezentanții autorităților locale și cu asociațiile pro-autostradă. În schimb, vicepreședintele Consiliului Județean Marius Dangă a menționat la discuțiile de vineri colaborarea cu proiectantul și cu primarii comunelor pentru alcătuirea hărților de proprietăți aflate pe traseul Autostrăzii Unirii.
Citește și: O judecătoare a amânat 44 de procese într-o zi pe „marja de apreciere recunoscută statelor”. Anchetată de Inspecția Judiciară
Asociația „Împreună pentru A8” pune degetul pe rană
Întârzierile mari înregistrate în partea de actualizare a studiului de fezabilitate l-au făcut pe Ionel Apostol, de la „Împreună pentru A8”, să întrebe dacă n-ar fi mai potrivit ca din contractul cu Consitrans să fie retrasă partea de realizare a proiectului tehnic, care să fie inclusă la pachet cu execuția în următoarea procedură de licitație. Asta ar însemna să fie modificat contractul încheiat acum trei ani de CNAIR cu Consitrans și care are acum termen de finalizare sfârșitul acestui an. Ideea a fost preluată ulterior de președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Cele mai bune locuri pentru vacanța de Paște și 1 Mai, în România
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)