Construit în 1933, podul peste Siret aflat pe DN 29A, între localitățile Suceava și Dorohoi, va fi înlocuit după aproape un secol de utilizare.
Podul a ajuns într-o stare critică, nesigur pentru traficul rutier, după cum a indicat expertiza tehnică realizată de prof. dr. ing. Cristian-Claudiu Comișu.
Contractul pentru construcția noului pod va fi semnat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și asocierea condusă de Freyrom.
Citește și: Alegeri în SUA. Donald Trump a câștigat alegerile prezidențiale
Valoarea contractului este de 43,5 milioane de lei, sumă din care 40% va fi acoperită din fonduri europene, prin Programul Transport. Freyrom a câștigat licitația din august 2024, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins reclamația făcută de ARL Cluj (parte a grupului Strabag), care a acuzat un preț „neobișnuit de scăzut” comparativ cu estimarea CNAIR, inițial fixată la 70 milioane de lei.
Noul pod va fi construit pe același amplasament, va avea o lungime totală de 173 de metri și va fi format din cinci deschideri, inclusiv o structură principală de arc metalic peste râul Siret. Dimensiunile și specificațiile proiectului includ o lățime de 11,8 metri, carosabil de 7,8 metri și trotuare laterale de câte 1,6 metri fiecare, asigurând astfel o circulație sigură pe o bandă pe sens.
Continuarea, în Monitorulbt.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Monitorulbt.ro)