Uriașă controversă în Iași legată de achiziția, de către Salubris, a 1.000 de recipienți și pubele de gunoi, licitație adjudecată de firma Grădinariu Import Export în detrimetrul societății Rud Florian Rieger din Sibiu.
Primii au ofertat un preț mai mare, însă au câștigat datorită termenului de livrare mult mai mic. Culmea, ambele companii luau marfa de la același producător britanic care nu avea produsele pe stoc, condițiile de transport erau similare și, totuși, Grădinariu și-a asumat un termen redus pentru livrare, 10 zile față de 30.
Sibienii au afirmat că acest criteriu tehnic, care a răsturnat rezultatul procedurii, a fost tratat ambiguu în caietul de sarcini.
Asul de mâneca lui Grădinariu
Pentru achiziția celor 1.000 de recipienți și pubele de gunoi, conducerea Salubris a lansat, toamna trecută, o procedură de selecție bugetată cu 5,1 milioane de lei. Criteriile de atribuire au avut ponderile: termen de garanție – 10%, termen de livrare – 20% și prețul – 70%.
Au participat Grădinariu Import Export și Rud Florian Rieger. Cu o ofertă de 4.990.000 lei (aproximativ 1.000 euro de bucată, fără TVA) a câștigat firma Grădinariu. Cei de la Sibiu au avut un preț mai bun, însă au pierdut din cauza termenului de livrare.
În caietul de sarcini era maximum 30 de zile de la comandă, la fel au ofertat și ei, dar firma Grădinariu Import Export a licitat un termen de livrare mai mic – 10 zile. Producătorul de la care luau produsele ambele firme era o societate din Marea Britanie.
Uriașă controversă în Iași. Ce spune pierzătorul
De ce nu au putut oferi cei de la Sibiu un termen de livrare mai bun, a explicat Geanina Ghințu, manager vânzări la firma Rud Florian Rieger.
„La momentul respectiv, producătorul putea să trimită o cantitate limitată din aceste coșuri de gunoi pentru că intra direct în producție. Deci, nu existau pe stoc.
Aveau o cantitate limitată de coșuri de gunoi pe care le puteau trimite pe săptămână”, a declarat Ghințu. În aceste condiții, sibienii nu au putut licita pentru o perioadă mai scurtă de livrare.
„Ne-am încadrat în termenul de livrare respectiv (maximum 30 de zile – n.r.) doar că, cu cât îl dădeai mai mic, cu atât luai un punctaj mai mare. Firma cealaltă a dat un termen de livrare, se pare mai bun decât noi, și acolo a câștigat la punctaj”, a spus Geanina Ghințu.
Continuarea, în ReporterIS
Urmăriți PressHUB și pe Google News!