Vacanțele românilor: confortul mașinii personale și preferința pentru rezervările online. Studiul realizat de Cult Research împreună cu Melior Travel, o agenție de turism specializată în vacanțe tailor-made, realizat pe un eșantion de 400 de persoane cu vârsta în intervalul 25-65 ani, prin metoda CAWI, în perioada 14-19 august 2024, arată cum mașina rămâne mijlocul de transport preferat pentru concedii.
Totodată, rezervările online sunt preferate în comparație cu agențiile de voiaj.
Mijloacele de transport în concediu – mașina domină, avionul prinde altitudine
Când vine vorba de concedii, românii au preferințe bine conturate în funcție de destinație. Pentru vacanțele în țară, mașina este alegerea majorității respondenților (70%).
În privința vacanțelor în străinătate, 16% dintre români aleg avionul ca mijloc de transport preferat, iar 12% preferă să călătorească în afara țării tot cu mașina.
Citește și: Atacuri aeriene în Liban. Care sunt capacitățile militare ale grupării Hezbollah
În mod interesant, doar 2% dintre respondenți folosesc avionul pentru deplasările recreative între orașele din România, ceea ce subliniază o preferință națională clară pentru călătoriile cu mașina datorită flexibilității deplasărilor, posibilității de a transporta mai multe bagaje sau costurilor reduse comparativ cu alte mijloace de transport.
Anca Drugan, CEO Melior Travel, comentează: „În ultimii ani, costul biletelor de avion a crescut considerabil, iar companiile low-cost nu mai sunt ce au fost odată.
Acesta este un motiv important pentru care mulți români continuă să prefere călătoriile cu mașina, care oferă nu doar flexibilitate, dar și un cost previzibil.”
Unde fac românii rezervările?
Când vine vorba de rezervarea concediilor, preferințele românilor urmează tendințele globale de digitalizare. Aplicațile online sunt preferate de 41% dintre respondenți, cu o utilizare mai mare în rândul femeilor (47%) decât al bărbaților (36%).
În schimb, o cincime dintre cei chestionați rămân loiali agențiilor de turism tradiționale, bărbații având o pondere de (24%) față de femei (17%).
Cu toate acestea, 39% dintre respondenți nu au o preferință clară între cele două opțiuni, indicând o flexibilitate în alegerea metodei de rezervare în funcție de context și ofertă.
În acest context, Melior Travel observă o evoluție semnificativă în comportamentul consumatorilor.
Anca Drugan, CEO Melior Travel, subliniază: „Deși vedem o tendință de digitalizare, agențiile de turism încă joacă un rol crucial pentru acei clienți care apreciază consultanța personalizată și siguranța oferită de un
intermediar de încredere.
De aceea, ne concentrăm pe oferirea unor pachete care combină avantajele tehnologiei cu expertiza noastră locală, pentru a răspunde nevoilor diverse ale clienților noștri.”
De ce evită românii agențiile de turism?
Motivele care stau la baza evitării agențiilor de turism sunt variate, dar se concentrează în principal pe costuri și percepția unei oferte avantajoase doar pentru agenții, nu și pentru clienți.
Aproape jumătate dintre cei care nu folosesc exclusiv agențiile (45%) consideră că agențiile de turism sunt mai scumpe, iar 38% cred că agențiile sunt mai interesate să vândă oferte avantajoase pentru ele însele, nu neapărat pentru clienți.
În plus, 29% dintre participanții la studiu consideră că oferta agențiilor este limitată comparativ cu cea disponibilă pe aplicațiile specializate de rezervări.
Alexandru Zodieru, CEO Cult Research: „ Opțiunea pentru rezervările online se regăsește în special în rândurile generațiilor Y și Z, care valorizează flexibilitatea aplicațiilor online și accesul rapid la multiple opțiuni prin intermediul acestora.”
Atunci când vorbim de evitarea agențiilor de turism, comparativ cu bărbații, femeile nu apreciază politicile de anulare și rambursare precum și interacțiunea deficitară cu angajații agențiilor (15%).
Anca Drugan, CEO Melior Travel, adaugă:
- „Considerăm că turiștii au un grad relativ redus de familiarizare cu serviciile pe care le oferă o agenție de turism și cu beneficiile de a lucra cu un consultant specializat. Pe o piață care nu este încă pe deplin informată de avantajele unui expert în turism, mulți clienți nu realizează că pot economisi timp și efort considerabil, lăsând planificarea vacanței în mâinile profesioniștilor.”
Cult Research este o companie românească de cercetare de piață înființată în 2008. Agenția își propune să ofere soluții de consultanță prin cercetare agilă ajutând companiile, instituțiile și organizațiile neguvernamentale (inclusiv internaționale) să-și crească performanța adaptându-se mereu în funcție de nevoile consumatorului.
Serviciile oferite se adresează unor domenii cât mai variate: agribusiness, banking, auto, comunicare, administrație publică, FMCG, retail etc.
Pentru conectarea cu consumatorii din diverse medii folosim cele mai noi tehnologii de cercetare: comunități online (MROC, call center remote, video online focus grupuri, agile & instant surveys. Panelul online CultIO cuprinde persoane adulte din România.
Aceștia sunt verificați frecvent pentru a ne asigura că profilele lor sunt actualizate și că răspunsurile oferite la sondaje sunt de înaltă calitate. Acesta oferă acces la peste 50K de paneliști.
Cult Research își dorește să contribuie la buna funcționare a societății prin oferirea de analize și informații cu privire la diferite teme de interes național.
Ne folosim expertiza pentru a oferi informații ce pot contribui la realizarea schimbărilor pe care le doresc românii. Astfel participăm la conturarea unei societăți în care calitatea vieții este îmbunătățită constant.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com /tekhnika)