Vinul în 2025: provocări, prețuri și planurile cramei Gramma Iași. Marian Olteanu, proprietarul cramei din Iași, este de părere că piața vinului oferă încă oportunități, în ciuda creșterii taxelor și a dificultăților economice. El mizează pe investiții în vița-de-vie și tehnologii moderne pentru a face față provocărilor noului an.
Marian Olteanu spune că, deși există riscuri, Gramma Wines se adaptează și se pregătește pentru 2025 cu o strategie de creștere și inovare.
„În contextul actual politico-economic, abordăm cu prudență perspectivele generale pentru acest an. Cu toate acestea, în ceea ce privește industria viticolă în care activăm, situația noastră este una aparte. Deși la nivel global se înregistrează o ușoară scădere atât în producția, cât și în consumul de vin, poziția noastră ca producător de nișă și succesul recent în penetrarea unor piețe noi ne oferă motive de optimism. Dimensiunea redusă a operațiunilor noastre, combinată cu flexibilitatea pe care o avem în abordarea piețelor emergente, ne permite să rămânem încrezători în fața provocărilor viitoare. Astfel, în ciuda trendurilor generale, anticipăm o evoluție stabilă, și posibil chiar pozitivă, pentru afacerea noastră în anul 2025”, ne-a declarat Marian Olteanu.
„Actualele modificări fiscale ne-au afectat deja considerabil„
El atrage atenția asupra impactului negativ al creșterii taxelor și impozitelor, precum majorarea impozitului pe venit de la 1% la 3%. În plus, o posibilă creștere a TVA ar afecta puterea de cumpărare a consumatorilor. „Orice creștere a taxelor și impozitelor ar avea un impact semnificativ și negativ asupra activității noastre. Actualele modificări fiscale ne-au afectat deja considerabil. De exemplu, recenta majorare a impozitului pe venit de la 1% la 3% din cifra de afaceri reprezintă o creștere dramatică de 300% a sarcinii noastre fiscale. În plus, o potențială creștere a TVA-ului ar avea efecte în cascadă asupra întregului lanț economic. Aceasta ar duce la o scădere a puterii de cumpărare a consumatorilor, ceea ce ar necesita din partea noastră eforturi și resurse suplimentare semnificative pentru a ne menține trendul actual de creștere.
Proprietarul Gramma Wines mai spune că schimbările fiscale afectează afacerea atât pe termen scurt, prin scăderea profitabilității, cât și pe termen lung, obligând compania să își regândească strategiile pentru menținerea calității produselor și poziția competitivă pe piață.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Ziarul de Iași)