Zero kilometri de cale ferată modernizată recepționați în 2023, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la o solicitare în acest sens trimisă de Club Feroviar.
Oficialii companiei de infrastructură promiteau la început de an tăieri de panglici pentru tronsoane de linii feroviare modernizate pe o lungime de aproape 100 km, ceea ce ar fi fost un record pentru România, așa cum am scris la vremea respectivă.
Zero kilometri de cale ferată. Ce se ascunde
Cei 100 km s-au transformat în 0 km.
„În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită.
Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție”, se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.
Citește și: Toate modificările fiscale făcute de Guvern care vor închide multe companii
Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate:
„Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc”.
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la an la an în ultima perioadă.
Articolul integral, în Club Feroviar
Urmăriți PressHUB și pe Google News!