ZIARUL DE IAȘI | Trenurile Ferotrans TFI, blocate de războiul din Israel. Punerea în circulație, amânată până în toamnă

Data:

Livrarea trenurilor achiziționate de compania ieșeană Ferotrans TFI din Israel a fost întârziată de conflictul din Orientul Mijlociu. Primele garnituri ar fi trebuit să intre în circulație pe 18 mai, însă transportul a fost blocat în portul Haifa, iar omologarea în România nu a mai putut fi realizată la timp.

Din cele 33 de trenuri achiziționate anul trecut de compania ieșeană, doar șase au ajuns în România, la începutul acestui an. „Organizarea transporturilor din Haifa nu a putut fi făcută din cauza războiului izbucnit în Israel. Iar în România mai avem de urmat procedura de omologare a trenurilor”, a explicat pentru „Ziarul de Iași” Dumitru Anchidin, proprietarul Ferotrans TFI.

Citește și: Analiză | 54% din carnea de oaie produsă în România este exportată în UE înainte de sărbătorile de Paște

Planurile de sezon estival, afectate de conflictul din Israel

Programul după care vor circula trenurile companiei ieșene, despre care Dumitru Anchidin promite că vor fi cele mai rapide din regiunea Moldovei, și pentru care a primit confirmarea de publicare în noul mers al trenurilor, la finalul anului trecut. Însă întârzierea în punerea în circulație a acestor trenuri va face ca Ferotrans să rateze lansarea cursei estivale pe care intenționa să o introducă pe ruta Suceava – Mangalia. Potrivit planului inițial, acest tren urma să circule zilnic între 14 iunie și 7 septembrie 2025, cu plecare la ora 05:15 din Suceava și sosire la Mangalia la ora 13:00, după o oprire de nouă minute în Constanța. Iar returul era programat de la ora 13:31 din Mangalia, cu sosire în Suceava la ora 21:28.

„Noi încărcăm trenurile din Haifa, un port din nordul Israelului care a fost bombardat în atacurile Hamas, motiv pentru care multe nave nu au mai mers în Israel. Asiguratorii au transmis armatorilor că nu vor fi despăgubiți în caz de bombardamente, așa că transporturile nu s-au mai făcut așa cum erau planificate inițial”, spune Dumitru Anchidin.

La începutul acestui an, în momentul în care primele 6 din cele 33 de trenuri achiziționate de compania ieșeană ajungeau la Iași, Anchidin părea totuși mai optimist în ce privește aducerea în țară a trenurilor și respectarea planului privind punerea lor în circulație. Mai ales că la finalul anului trecut se confirmase publicarea orarului după care vor circula aceste trenuri în 2025.

Continuarea, în Ziarul de Iași

Citește și: Drepturile omului, „curățate” din rapoartele anuale ale Departamentului de stat al SUA de către Administrația Trump

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: Ziaruldeiasi.ro)

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru

Pentru a fi la curent cu cele mai recente știri, oferte și anunțuri speciale.

Mai multe articole similare
Related