Cu excepția perioadei pandemiei, valorile de trafic aerian înregistrate pe Aeroportul lași au fost mereu în creștere de la inaugurarea noii piste, în august 2014.
Doi ani mai târziu, în 2016, au fost înregistrate 10.269 de mișcări ale aeronavelor, anul 2021 a consemnat 8.352 de mișcări, iar în 2023, anul recordurilor la aerogara ieșeană, 15.345. Estimările pentru anii 2025 și 2026 prevăd creșteri ale acestui indicator.
Dată fiind extinderea continuă a zonelor rezidențiale, orice avion trece pe deasupra unei localități când ajunge sau pleacă de la Iași. „Direcțiile de aterizare/ decolare utilizate de aeronavele ce tranzitează Aeroportul lași au o influență directă asupra zonelor afectate de zgomotul generat de funcționarea aeroportului, gestionarea traficului aerian ținând cont de aceste direcții fiind o parte importantă a Planului de Acțiune implementat începând cu anul 2018”, se arată în ultimul proiect de hotărâre privind actualizarea hărții de zgomot adoptat de consilierii județeni.
Dar numărul zborurilor pe timp de noapte a crescut semnificativ, afectați în mare măsură fiind cei din Aroneanu. Dacă locuitorii municipiului Iași sunt mai departe de pistă și doar cei din Tătărași/ Aviației aud cum se ambalează motoarele avioanelor, sătenii din Aroneanu, Dorobanț le și văd bine când trec pe deasupra caselor lor.
„Din cauza creșterii ponderii zborurilor efectuate pe timp de noapte, dar și a utilizării pe timp de noapte cu preponderență a direcției de aterizare dinspre Nord, locuitorii comunei Aroneanu sunt semnificativ mai expuși unor valori ale indicatorului de zgomot ce depășește valoarea maximă permisă de 50 dB, față de locuitorii municipiului lași”, se arată în Planul de acțiune propus de administrația aerogării și aprobat de consilierii județeni.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)