Expoziția Aviation Decarbonisation pe care a organizat-o europarlamentarul Marian Jean Marinescu în colaborare cu reprezentanți ai industriei și Clean Aviation Joint Undertaking și-a propus să arate reprezentanţilor din Comisia Europeană și Parlamentul European, care lucrează la noile reguli, ce înseamnă în termeni practici pentru industrie adaptarea la noua paradigmă „green”.
Industria aviatică investește în cercetare, în noi tehnologii, iar legislatorii trebuie să croiască legislația ținând cont de aceste eforturi, pe de o parte, dar și de nevoia de mobilitate a cetățenilor.
„Trenul nu va înlocui niciodată avionul, cum spun unii dintre colegii mei. Unii propun ca pe distanțe de 300, 400 sau chiar 1000 de kilometri să se călătorescă pe calea ferată, și nu pe calea aerului. Eu îi invit pe cei care pledează pentru asta să încerce.
Zborurile regionale nu sunt responsabile de mai mult de 10% din cantitatea totală de emisii. Dar liniile regionale sunt foarte importante pentru menținerea conectivității și mobilității în beneficiul cetățenilor, în cele din urmă” : eurodeputatul PPE, Marian Jean Marinescu.
Citește și: Doar mașini electrice din 2035. Decizia Parlamentului European
Pe perioada lucrului la dosarele Fit for 55, europarlamentarul român a pledat pentru menținerea țintelor de decarbonizare, dar nu pentru reducerea mobilității. Mobilitatea, inclusiv cea pe calea aerului, este un drept al cetățenilor pe care noi, legislatorii, trebuie să îl respectăm și apărăm.