Compania Blue Air a primit o amendă de 2 milioane de euro, anunţă ANPC, precizând că, în decurs de un an, compania a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au făcut plăţi în valoare toatală de peste 66 de milioane de lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.
Conform ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic. De asemenea, compania are obligaţia să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora, dar şi să restituie contravaloarea serviciilor anulate.
„În perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.
În conformitate cu prevederile transpunerii în legislaţia naţională a Directivei europene Omnibus, în urma publicării în Monitorul Oficial a Ordinului preşedintelui ANPC, care preciza procedura de urmat în acest caz, a fost constituită o comisie specială, la nivelul Autorităţii, pentru stabilirea sancţiunilor care se impun. Aceasta a studiat atent rezultatele controalelor şi a deliberat”, se arată în comunicatul ANPC.
Citește și: Și Petre Daea are legături cu masoneria. Mesajul de felicitare care l-a dat de gol
Comisia a decis aplicarea unei amenzi în valoare de două milioane de lei.
„Ținând cont de aspectele constatate în urma verificărilor şi de inexistenţa cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei”, a precizat sursa citată.
De asemenea, compania trebuie să restituie contravaloarea serviciilor anulate în termen de cel mult zece zile.
„Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenţionale, echipa de control a propus, iar preşedintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancţiune complementară, măsura de remediere prevăzută la art. 121 alin. (1) lit. a) din legea 363/2007, respectiv <<… încetarea contractului şi restituirea contravalorii serviciilor anulate şi a compensaţiilor aferente în termen de maximum 10 de zile>> cu respectarea opţiunii consumatorilor şi cu raportare la toate rezervările anulate şi pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensaţii, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022”, a mai transmis ANPC.
Totodată, Blue Air a fost obligată să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care nu dispune de dotările şi resursele necesare, titrează NEWS.RO.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!