„Nu ne permitem să mai pierdem nicio zi”, avertizează Cătălin Urtoi, referindu-se la capetele segmentului montan. Spre Iaşi, e posibil să se facă mai întâi tronsonul până la Leţcani, pentru care documentaţia de proiect e practic gata. Mai grav, însă: au apărut două ecoducte destinate animalelor, foarte costisitoare, la care numai monitorizarea ar dura circa 3 ani, ceea ce poate scoate proiectul din calendarul finanţării PNRR.
Stadiul proiectelor celor două autostrăzi care urmează să se intersecteze în vestul judeţului rămâne în atenţia tuturor. După ce ministrul Transporturilor s-a declarat „moderat-optimist”, săptămâna trecută, privind realizarea celor două capete din tronsonul montan al A8, spiritele s-au încins, mai ales că şi pe segmentul ieşean al A8 s-au înregistrat deja întârzieri. Ieri, Prefectura a găzduit o întâlnire de lucru pentru Autostrada Unirii, la care au participat reprezentanţi ai mediului politic, ai administraţiei locale şi ai societăţii civile, alături de reprezentanţii CNAIR şi ai proiectantului. Ulterior, prefectul Bogdan Cojocaru a promis că astfel de evaluări de progres vor fi organizate lunar.
Citește articolul integral pe Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Premieră în România. Referendum pentru demiterea primarului, într-o comună din Brașov