Ce autostrăzi și drumuri vor fi deschise în acest an în România. Estimările Asociației Pro Infrastructură

Data:

spot_img

Ce autostrăzi și drumuri vor fi deschise în acest an în România. Asociația Pro Infrastructură (API) a realizat o estimare la început de an cu proiectele importante de infrastructură rutieră care au șanse să fie inaugurate în 2022.

Previziunile API, postate pe pagina de Facebook a asociației, sunt împărțite în patru categorii, de la șanse maxime de deschidere a drumurilor / sectoarelor de autostradă, la șanse foarte mici.

La previziuni optimiste intră Drumul Expres (DEx12) Craiova-Pitești Tronsonul 2 (Balș Vest-Slatina Est), 39,85 kilometri, în primăvară, cel târziu iunie, și Autostrada A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 1 (Sibiu-Boița), 13,17 kilometri, spre finalul de an, înainte de termenul contractual (aprilie 2023).

Potrivit API, șanse bune de inaugurare, în decembrie, sunt la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, însă doar conexiunea de sud (Măcin), cea de nord (Jijila) rămânând pentru anul viitor.

Citește și: Pro Infrastructura, despre autostrada Sibiu – Pitești: „Ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada mai devreme de 10 ani”

Șanse 50/50 de inaugurare sunt pe A0 Sud (Autostrada de Centură București), lotul 2, parțial, aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN5 și DN6, în decembrie, dacă antreprenorii și CNAIR reușesc să se pună de acord și să se mobilizeze corespunzător.

Asociația Pro Infrastructură estimează că șanse (foarte) mici de inaugurare sunt pe DEx12 Craiova-Pitești Tronsonul 1 (Craiova-Balș Vest), 17,7 kilometri, unde constructorul încă nu reușește să accelereze ritmul și riscă să iasă din termenul contractual.

Mai sunt și trei proiecte pe DNCB (centura veche a Capitalei), unde pasajul de la Domnești poate fi deschis la finalul verii/în toamnă și în decembrie nodurile rutiere Berceni și Oltenița.

„În 2022 trebuie ca antreprenorii și CNAIR să se mobilizeze exemplar pe proiectele mature în execuție pentru a crea premisele ca 2023 să fie un an record, cu deschideri posibile pe:

– A3 Nădășelu-Zimbor (30,06 km), Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km),

– A0 Sud toate cele 3 loturi (51,20 km), poate ceva pe

– A0 Nord, DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) și

– Craiova-Balș dacă se amână pentru anul viitor, dar și A3 Chețani-Câmpia Turzii (15,7 km, dacă se va contracta în 2022).

Citește și: Când ar putea fi gata primul tronson din Autostrada de Centură a Capitalei. În ce stadiu de află

Vom vedea realitatea pe 31 decembrie. Mult spor constructorilor și autorităților! Și, cine știe, poate vom avea și o surpriză-două. Plăcute, că de neplăcute ne-am săturat și știm că vor veni ca în fiecare an”, au scris reprezentanții API.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Rolul Facebook în manipulări electorale cu amintiri nostalgice comuniste

După anularea alegerilor prezidențiale de către Curtea Constituțională, Facebook...

Facebook’s Role in Electoral Manipulation Using Nostalgic Communist Memories

After the annulment of the presidential elections by the...

Judecătorul – avocat pentru Guvern, în procesul Danileț contra România

Un membru al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM ),...

Fitch Ratings a revizuit perspectiva României de la stabilă la negativă

Fitch Ratings a revizuit perspectiva creditelor pe termen lung...