Ce autostrăzi și drumuri vor fi deschise în acest an în România. Estimările Asociației Pro Infrastructură

Data:

Asociația Pro Infrastructură (API) a realizat o estimare la început de an cu proiectele importante de infrastructură rutieră care au șanse să fie inaugurate în 2022.

Previziunile API, postate pe pagina de Facebook a asociației, sunt împărțite în patru categorii, de la șanse maxime de deschidere a drumurilor / sectoarelor de autostradă, la șanse foarte mici.

La previziuni optimiste intră Drumul Expres (DEx12) Craiova-Pitești Tronsonul 2 (Balș Vest-Slatina Est), 39,85 kilometri, în primăvară, cel târziu iunie, și Autostrada A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 1 (Sibiu-Boița), 13,17 kilometri, spre finalul de an, înainte de termenul contractual (aprilie 2023).

Potrivit API, șanse bune de inaugurare, în decembrie, sunt la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, însă doar conexiunea de sud (Măcin), cea de nord (Jijila) rămânând pentru anul viitor.

Citește și: Pro Infrastructura, despre autostrada Sibiu – Pitești: „Ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada mai devreme de 10 ani”

Șanse 50/50 de inaugurare sunt pe A0 Sud (Autostrada de Centură București), lotul 2, parțial, aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN5 și DN6, în decembrie, dacă antreprenorii și CNAIR reușesc să se pună de acord și să se mobilizeze corespunzător.

Asociația Pro Infrastructură estimează că șanse (foarte) mici de inaugurare sunt pe DEx12 Craiova-Pitești Tronsonul 1 (Craiova-Balș Vest), 17,7 kilometri, unde constructorul încă nu reușește să accelereze ritmul și riscă să iasă din termenul contractual.

Mai sunt și trei proiecte pe DNCB (centura veche a Capitalei), unde pasajul de la Domnești poate fi deschis la finalul verii/în toamnă și în decembrie nodurile rutiere Berceni și Oltenița.

„În 2022 trebuie ca antreprenorii și CNAIR să se mobilizeze exemplar pe proiectele mature în execuție pentru a crea premisele ca 2023 să fie un an record, cu deschideri posibile pe:

– A3 Nădășelu-Zimbor (30,06 km), Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km),

– A0 Sud toate cele 3 loturi (51,20 km), poate ceva pe

– A0 Nord, DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) și

– Craiova-Balș dacă se amână pentru anul viitor, dar și A3 Chețani-Câmpia Turzii (15,7 km, dacă se va contracta în 2022).

Vom vedea realitatea pe 31 decembrie. Mult spor constructorilor și autorităților! Și, cine știe, poate vom avea și o surpriză-două. Plăcute, că de neplăcute ne-am săturat și știm că vor veni ca în fiecare an”, au scris reprezentanții API.

SURSA IMAGINE: Asociația Pro Infrastructura / Facebook

Citește și: Când ar putea fi gata primul tronson din Autostrada de Centură a Capitalei. În ce stadiu de află

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul:

- Publicitate -spot_imgspot_img

Azi

Mai multe articole similare
Similare

Consiliera milionară de la Ministerul Digitalizării, asociată la un coafor din Londra

Oana Babagianu, consilier superior la Ministerul Cercetării, Inovării și...

Lui ÎPS Teodosie i-a fost tăiat microfonul de Ziua Marinei, pentru a-i scurta slujba

Slujba oficiată de Arhiepiscopul Tomisului la Ziua Marinei a...

România nu există pe harta turismului european. Fără strategie, brand și identitate

Cine să viziteze România și de ce? Fără o...

Șeful de la Investiții a fost dat afară și scos din echipa de fotbal a primarului din Iași

Primarul a găsit vinovatul pentru întârzierile la marile investiții...