Un cadru didactic din Bacău a lansat o petiţie în care cere eliminarea premierii publice a elevilor la final de an şcolar. Cadrul didactic susţine că renunţarea la această practică ar însemna respectarea dreptului la intimitate al copilului. Ce spun specialiştii şi părinţii ieşeni?
Prof. dr. Constantin Cucoş, fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, afirmă că învăţământul trebuie să stimuleze şi să aprecieze deschis performanţa, realizarea şi avansul fiecărei persoane. „Statornicirea şi admiterea unui sistem de premiere în şcoală este în consens cu nevoia statornicirii unui cadru stimulativ pentru un etos meritocratic în care fiecare să conştientizeze care îi este valoarea sau rangul dintr-un anumit punct de vedere. Şcoala trebuie să ne înveţe că fiecare dintre noi suntem diferiţi – unii pot mai mult, alţii mai puţin, cel puţin din anumite puncte de vedere.”, explică prof. univ. dr. Constantin Cucoş. „Va fi o problemă legată de criteriile de departajare. Trebuie mizat pe un sistem cumulativ, în care să conteze atât rezultatele la evaluările formative, pe parcurs, cât şi cele realizate la final de modul sau an şcolar, prin aşa-zisele teste standardizate”, spune el.
Citește articolul integral pe Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Primăria Iaşi, amendată drastic de Garda de Mediu pentru distrugerea spaţiului verde
––––-
Urmăriți PressHUB și pe Google News