Soarta unui proiect de infrastructură de 1,36 miliarde de euro, realizat de o companie chineză (în parteneriat cu una din Turcia), a fost decisă de o moțiune de cenzură. Pe 10 octombrie 2019, guvernul condus de Viorica Dăncilă a fost demis prin votul parlamentarilor români.
Trei zile mai târziu, pe 13 octombrie, ministrul Transporturilor din acel guvern (aflat în funcție până la învestirea noului guvern), Răzvan Cuc, anunța că semnarea contractului era doar o formalitate. Era vorba despre proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov, pe care guvernul Dăncilă decisese să-l facă în parteneriat publi-privat.
___________________________________________________________
CITEȘTE ȘI:
Chinezii au ratat pozele cu înalți oficiali români
Afacere eșuată cu chinezi, expulzați de România, la Chișinău
Partenerul lui Erdoğan, Igor Dodon, propagandistul ruso-chinez din Republica Moldova
Fără social-democrați, China nu are succes în România
Centura intereselor chineze în jurul Mării Negre
___________________________________________________________
După ce procedura de selectare a partenerului privat a fost derulată, câștigătorul a fost stabilit ca fiind consorțiul dintre China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia).
“Săptămâna viitoare transmit contractul și el poate fi semnat de Comisia Națională de Prognoză (autoritatea desemnată cu încheierea formalităților – n.n.). Contractul trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern. Dacă o putem da noi (guvernul Dăncilă – n.n.), o vom da, dacă nu, o vom lăsa pe tavă viitorului Guvern”, spunea ministrul Cuc la trei zile de la demiterea cabinetului din care făcea parte. Hotărâra de Guvern, însă, nu a fost dată de către premierul Viorica Dăncilă.