Creșterea numărului de mașini electrice, impact puternic asupra reţelelor electrice din Europa

Data:

Ritmul actual de adoptare a vehiculelor electrice este rapid, căci deja 1 din 5 autovehicule vândute în Europa în anul 2021 a fost electric.

Accelerarea acestui ritm depinde de asigurarea unei experienţe de consum optimizate prin intermediul unei infrastructuri de alimentare solide, care să permită tuturor o încărcare rapidă şi eficientă, arată un nou raport realizat de EY şi Asociaţia industriei europene de energie – Eurelectric și citat de Agerpres.

Creşterea masivă anticipată a numărului de vehicule electrice, de la aproximativ 5 milioane de autoturisme, vehicule comerciale uşoare şi vehicule grele în prezent, la 130 de milioane de vehicule până în 2035 va avea impact asupra reţelei, iar raportul EY constată că operatorii sistemelor de distribuţie (OSD) joacă un rol de o importanţă critică în succesul eMobilităţii şi al infrastructurii de alimentare necesară sprijinirii acesteia.

„130 de milioane de vehicule electrice sunt aşteptate în Europa până în 2035, susţinute de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare.

Creşterile rapide şi imprevizibile ale cererii de încărcare pot cauza probleme reţelelor electrice, cum ar fi fluctuaţiile de tensiune şi chiar întreruperi în alimentarea cu energie electrică”, susţine Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Citește și: Primăria Brașov va instala anul acesta 15 stații de încărcare a autoturismelor electrice

G4Media.ro
G4Media.ro
Group4 Media Freedom & Democracy este o organizatie non-profit cu sediul in Bucuresti. Scopul Asociatiei este imbunatatirea si modernizarea sistemului democratic in Romania. Asociatia este fondata de jurnalisti cu o experienta de peste 20 de ani in mass media, specializati in politica externa si interna, economie si justitie precum si in presa de investigatie. Asociatia este deschisa catre toti cei care rezoneaza cu obiectivele si valorile organizatiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul: