În ciuda faptului că pandemia şi conflictul armat din Ucraina le-au afectat veniturile sau i-au făcut să fie mai prudenţi cu cheltuielile, românii rămân totuşi atenţi cu persoanele iubite şi le oferă bijuterii drept cadou, de Sfântul Valentin, 8 Martie, de Paşte sau de Crăciun. Volumul tranzacţiilor a crescut, însă valoarea bijuteriilor cumpărate în ultimii doi ani a scăzut, observă Aurel Mânzăţeanu, fondatorul unei companii care este lider pe piaţa producătorilor români de bijuterii din aur.
„Situaţia care există acum în lume, sau mai degrabă în Europa, a determinat oamenii să închidă puţin buzunarul. Atunci când nu ştii cât va fi factura la gaze şi energie electrică, trebuie să ai grijă. Am observat schimbarea asta după declanşarea pandemiei, iar apoi s-a accentuat odată cu războiul. Decembrie 2022 nu a mai fost ca un decembrie din trecut. Vânzările poate că au fost la fel, dar cadourile au fost de valoare mai mică”, susţine Aurel Mânzăţeanu.
„Cumpărătorii de bijuterii sunt clienţi pe viaţă”
Totuşi, românii rămân atenţi cu cei dragi şi nu au renunţat la oferirea de cadouri sub formă de bijuterii din aur, cu sau fără pietre preţioase.
De Sf. Valentin, de Paşti sau de Crăciun, vânzările cresc, dar ziua de 8 martie rămâne totuşi momentul în care se înregistrează cele mai mari vânzări de bijuterii. S-a schimbat puţin şi comportamentul cumpărătorilor. Cumpără mai mult, dar bijuterii de valori mai mici, şi fac achiziţiile în ultimul moment.
Continuarea, în Ziarul de Iași!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!