Aeroportul Internațional Cluj va avea, anul viitor, 3 milioane de pasageri și se pregătește să investească 200 de milioane de euro pentru lucrări de infrastructură, printre care și un terminal nou. O provocare pentru aeroport va fi intrarea României în Schengen.
David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România și directorul Aeroportului Internațional Cluj, susține, într-un interviu, că intrarea în Schengen va veni cu provocări pentru aeroporturile din țară. Mai mult, Ciceo estimează că în 2023 biletele de avion se vor scumpi cu 50%.
Își revine traficul aerian?
„În acest moment, punctual pe ultimele 2-3 luni, am revenit în România aproape la nivelul din 2019, pe întreg anul vom avea aproximativ 85% din traficul din 2019 și deja anul viitor ne așteptăm să recuperăm traficul. A fost o revenire puternică mai ales în lunile de vară, dar și în această toamnă, această revenire este peste previziunile pe care le aveam anul trecut.
Previziunile erau că traficul se va recupera doar în 2024, avem aproximativ 60-65% trafic recuperat, este foarte bine, pe totalul anului vom avea aproximativ 85%. În ce privește lunile august, septembrie au fost foarte bune, punctual pe Aeroportul Internațional Cluj am avut în august 2022 cu 8% peste luna august 2019.
În continuare ne așteptăm să crească traficul, înainte de criză, în 2019, în România au fost 24 de milioane de pasageri, ceea ce este foarte bine având în vedere că traficul aerian în România a pornit foarte de jos.
În 1996, au fost 2 milioane de pasageri în toată țara, ajungând la 24 de milioane este o realizare importantă. Există potențial foarte mare. Ne așteptăm ca anul viitor să depășim 24 de milioane de pasageri. Am făcut niște estimări și ne așteptăm ca în 2040 să fie în România aproape 50 de de milioane de pasageri”, a spus Ciceo, într-un interviu pentru zf.ro.
Lucrările de infrastructură, esențiale pentru aeroporturi
„Avem potențial foarte mare, țările din Est au puțin alte caracteristici față de cele din Vest, unde traficul e consolidat, aici traficul crește mai repede în țările din Est și în România.
Pot să vă dau exemplu Danemarca, unde numărul pasagerilor depășește de 4-5 ori populația țării, noi abia anul trecut am reușit să depășim populația României. Din acest motiv, din estimările noastre vom avea în 2040 în jur de 50 de milioane de pasageri.
Bineînțeles, că nu ne oprim aici la 50 de milioane, noi am făcut estimările doar până în 2040, există potențial foarte mare, din acest motiv e o mare provocare pentru aeroporturile din România pentru că noi trebuie să dublăm infrastructura în ce privește terminalele de pasageri, în ce privește platformele, serviciile pe care le asigurăm.
Citește și: Decizie în instanță: istoricul Victor Neumann a colaborat cu Securitatea
Ce este foarte important în acest moment, aeroporturile regionale toate au în desfășurare lucrări foarte importante de infrastructură, 75% e asigurată din fonduri europene, diferența din fonduri de stat și noi, aeroporturile, avem o contribuție în funcție de mărime, de obiectiv. Aeroportul Cluj a depășit 2 milioane de pasageri. În ce privește infrastructura, și mă refer la căi de rulare, de terminale sau parcări aeronave, noi avem o contribuție de 50%. (Monitorul de Cluj)
Urmăriți PressHUB și pe Google News!