Neregulile descoperite de Curtea de Conturi la nivelul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) continuă. De data aceasta este vorba de consumul de carburant al mașinilor folosite de unii directori ai instituției.
Potrivit datelor PressHUB, pe primele șase luni ale anului, mașina lui Alexandru Lucian Feștilă, fost director general adjunct al ANCPI, a consumat 624 de litri de combustibil.
Pe locul doi, cu 542 de litri consumați și decontați de ANCPI este Mircea Viorel Popa, director general adjunct al Agenției. Pe locul trei, cu 458 de litri folosiți, se situează mașina de serviciu a directoarei de la direcția economică a ANCPI, Monica Clepșa.
Una dintre mașinile transmise ministerului Dezvoltării, dar alimentată cu carburant plătit de ANCPI, a consumat în perioada amintită 320 de litri.
Spre comparație, ceilalți directori din instituție care au mașini de serviciu au consumat mult mai puțin carburant, respectiv 133, 157, 120 sau 47 de litri combustibil în șase luni.
Teoretic, mașinile de serviciu ar trebui să circule doar în București, orice deplasare în afara orașului având nevoie de aprobarea președintelui instituției.
Asigurările Agenției
Am întrebat Agenția cât carburant au consumat mașinile de serviciu care au deservit directorii instituției. ANCPI nu a răspuns la această întrebare, precizarea lor fiind că mașinile instituției s-au încadrat în plafonul stabilit de regulamentul intern.
„În Regutamentul de Organizare și Funcționare a ANCPI nr. 128812012, sunt prevăzute plafoanele maxime lunare de carburant pentru autovehicute.
În anut 2018, printr-un ordin intem, plafoanele maxime lunare, așa cum sunt ele prevăzute în Regulamentul de Organizare și Funcționare a ANCPI au fost reduse. În anul 2022, toate autovehiculele folosite de directorii ANCPI s-au încadrat în plafonul maxim lunar de carburant aprobat”, se arată în răspunsul ANCPI.
Presshub a dezvăluit că trei autoturisme care aparțineau Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) erau folosite de Ministerul Dezvoltării, instituție condusă de Cseke Attila.
Cel care ar fi aprobat transferul celor trei autoturisme de la ANCPI la ministerul Dezvoltării ar fi Lucian Feștilă, adjunct al agenției care se ocupă de probleme logistice și economice.
Schimbări la vârf
Recent, premierul Nicolae Ciucă a acceptat cererea de demisie a șefei ANCPI, secretarul de stat Rákosi-Seiwarth Ildikó.
Ea a fost înlocuită de o altă reprezentantă a UDMR, o apropiată a ministrului Cseke Attila, Hajnalka Ildiko Vig. Potrivit unor surse din instituție, ANCPI urmează să semneze în perioada următoare mai multe contracte publice în valoare totală de 90 milioane de euro. Acesta ar fi unul dintre motivele pentru care a fost impusă Hajnalka Ildiko Vig.