După ce au pornit din Nantes, Franța, iubitorii de ciclism care aleg să urmeze ruta velo Atlantic-Marea Neagră străbat 4.450 de kilometri și traversează zece țări europene înainte să ajungă în Constanța.
Aici însă, în orașul în care ajung în fiecare an și peste 25.000 de studenți, vor găsi doar patru kilometri de piste pentru biciclete. La pachet vin șoferii nervoși, claxoanele asurzitoare și traficul haotic. De altfel, în ultimii șase ani, aici au avut loc peste 135 de accidente cu bicicliști.
O modalitate de deplasare fără poluare și fără costuri dar și o bună metodă de îmbunătățire a sănătății fizice și mentale, mersul pe bicicletă nu a fost încurajat la Constanța în perioada pandemiei, așa cum s-a întâmplat în multe țări și orașe din Europa. Spre exemplu, de la apariția Covid-19, în Paris au fost amenajați alți 50 de kilometri de piste, în Barcelona alți 21 de kilometri iar municipalitatea din Madrid a adăugat rețelei impresionante de peste 100 de kilometri alți 12.
Citiți articolul integral pe Info-sud-est.ro
Citiți și