EXCLUSIV Biserica Catolică din România explică de ce nu vrea ideologie de gen și diversitate în școală

Data:

Inițiativa Ministerului Educației de a introduce ideologia de gen în educația școalară este respinsă de către Biserica Romano-Catolică. Arhiespicopia de la București consideră că proiectul legii învățământului preuniversitar are prevederi despre diversitate, inclusiv sexuală, pentru că România se ghidează după anumite acte legislative și măsuri luate de Comisia Europeană, și, totodată, a cedat acțiunilor de lobby din partea anumitor ONG-uri care militează pentru introducerea în curriculumul educațional a „egalității de gen”, deschizând un alt drum spre ideologizarea gender în rândul preșcolarilor, școlarilor și liceenilor.

Într-un răspuns amplu la întrebările adresate de PRESShub, Arhiepiscopia Romano-Catolică explică de ce a semnat alături de alte 12 culte religioase din România scrisoarea adresată Ministerului Educației în care cere eliminarea prevederii prin care religia devine disciplină opțională, dar și a celei care menționează că sistemul de învățământ preuniversitar are printre valorile de bază diversitatea.

„Faptul că deja există propagandă în direcția aceasta chiar și la adresa preșcolarilor este dovedit de anumite seriale de desene animate prezente în serviciile de streaming, în care personajele vin cu noi direcții de educație timpurie inspirate din aceste agende, și care acum sunt disponibile și în România”, susține Arhiespicopia în răspunsul pentru PRESShub.

Ce a deranjat cele 13 culte religioase din România

În martie, după ce proiectul legii învățământului preuniversitar a fost făcut public, cele 13 culte au semnat o scrisoare comună adresată Ministerulu Educației în care cer eliminarea, printre altele, articolul 2, care prevede că „sistemul de învățământ preuniversitar are la bază următoarele valori: Diversitatea – respectarea și valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilității și a empatiei, alături de întărirea și pozitivarea imaginii de sine individuale și colective”.

De asemenea, mai cer eliminarea mențiunii conform căreia: „în unitățile de învățământ preuniversitar și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, precum și în cadrul activităților desfășurate în mediul online de unitățile de învățământ preuniversitar, sunt interzise discriminările pe criterii de vârstă, etnie, sex, origine socială, orientare politică sau religioasă, orientare sexuală sau alte tipuri de discriminare”.

Cei 13 semnatari ai scrisorii către Ligia Deca, printre care și Biserica Romano-Catolică, solicită ca disciplina Religie să rămână ca opțiune în cadrul examenului de Bacalaureat. Noul proiect al Ministerului Educației elimină disciplina din lista celor din care se poate da bacul.

Citește și: Despre religia, ca disciplină obligatorie în școală. Ce vrea BOR și de ce se opun unii profesori și reprezentanți ai societății civile

„În învățământul românesc actual nu se regăsește în materia Religie sau în altă materie religioasă a vreunui cult religios recunoscut oficial în România ideologizarea propriilor elevi”

PRESShub: Patriarhia Română și celelalte culte religioase din România au transmis recent, într-o adresă comună adresată ministrului Educației, Ligia Deca, o serie de obiecții referitoare de viitoarele legi ale educației. Care este motivul pentru care Biserica Catolică s-a alăturat la demersul Patriarhiei Ortodoxe?

Arhiepiscopia Romano-Catolică: Biserica, alături de ONG-urile din România, conform unei anchete realizate de către Salvați Copiii, este un actor non-statal principal în protejarea familiilor vulnerabile din România și, fiind un garant al moralității creștine, dorește să fie vocea acestor familii care se află în suferință.

Totodată, o altă misiunea a Bisericii este de a se îngriji de copii, adolescenți și tineri, fiindu-le alături pe toată dezvoltarea lor intelectuală și mai ales spirituală, ghidându-i și consiliindu-i în tot procesul educațional, alături de stat și celelalte organisme guvernamentale și non-guvernamentale.

De aceea, ÎPS Aurel Percă, Arhiepiscop Mitropolit de București, s-a raliat inițiativei Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, alături de celelalte Biserici creștine semnatare, precum și de Cultul Mulsuman din România, având aceeași viziune comună, prin care tragem un semnal de alarmă asupra unor schimbări nefaste în educația și formarea copiilor și adolescenților din învățământul preuniversitar.

De ce considerați că propunerea legii învățământului care prevede combaterea discriminării sexuale în școlile din România este sinonimă cu promovarea ideologiei de gen, așa cum se afirmă în scrisoarea transmisă de Patriarhia Română și de celelalte culte religioase ministrului Educației?

Biserica Catolică promovează egalitatea de șanse a femeilor și a bărbaților, militează pentru respect reciproc și nediscriminarea pe criterii de vârstă, naționalitate, apartenență etnică, religie, persoane cu dizabilități, accesul liber la educație. 

Preocuparea noastră, a Bisericii Catolice, dar și a celorlalte culte, se datorează faptului că proiectul de lege propus de către Ministerul Educației, conform articolelor 2 (b) și 11 (1), poate introduce în curriculum educațional românesc, sub principiul „diversității” și a sintagmei referitoare la „orientarea sexuală”, ideologia de gen.

Inițiativa Ministerului Educației de a introduce în educația preșcolară a ideologiei de gen are drept cauze anumite acte legislative și unele măsuri luate de Comisia Europeană, și, totodată, acțiunile de lobby din partea anumitor ONG-uri care militează pentru introducerea în curriculumul educațional a „egalității de gen”, deschizând un alt drum spre ideologizarea gender în rândul preșcolarilor, școlarilor și liceenilor.

Faptul că deja există propagandă în direcția aceasta chiar și la adresa preșcolarilor este dovedit de anumite seriale de desene animate prezente în serviciile de streaming, în care personajele vin cu noi direcții de educație timpurie inspirate din aceste agende, și care acum sunt disponibile și în România.

Preșcolarilor li se introduc concepte precum „non-binar” la o vârstă la care nici măcar nu au învățat să scrie sau să citească. Astfel, o fetiță-bizon din serialul „Ridley Jones” difuzat pe Netflix (sezon 5, episod 8, „Ziua Turmei”) se transformă în „Fred” și anunță că și-a schimbat numele și că nu mai vrea să fie numită „ea”, ci „ei”.

Tot pe această linie expusă mai sus, – în cadrul proiectului EGALIS: „Egalitate de gen prin schimbare socială și educație” –, a fost publicată propunerea de manual pentru cadrele didactice: „Predarea și integrarea egalității de gen în învățământul preuniversitar: „Predarea și integrarea egalității de gen în învățământul preuniversitar: manual pentru cadre didactice” (Editura frACTalia, 2022). Prin intermediul acestui manual sunt prezentate aspecte teoretice, precum și activități ce pot fi implementate în activitatea de clasă cu privire la discriminare și egalitate de gen.

Așadar, prin scrisoare cerem scoaterea din proiectul nou al legii învățământului definiția referitoare la „diversitate”, în formă în care este definită, precum și sintagma „orientare sexuală”, pentru că s-ar amesteca aspecte legitime referitoare la respectul față de semeni cu cele ale diversității de gen.

În conținutul scrisorii menționate se sugerează totodată că includerea informației despre minoritățile sexuale în orele de educație sexuală din școli „dăunează formării intelectuale și morale a tinerilor”. Totuși, nu este recomandat ca o astfel de informație să fie validată și oferită de instituția școlii, decât ca ea să fie luată de tineri din surse aleatorii, de pe internet?

În primul rând, în cuprinsul documentului scrisorii adresate doamnei Ligia Deca, ministrul Educației, se solicită la punctul al treilea din cele 13 puncte, eliminarea definirii „diversității”, precum și sintagmei „orientarea sexuală”. Aserțiunea „dăunează formării intelectuale și morale a tinerilor” nu se regăsește în niciun punct solicitat al scrisorii.

Pe de altă parte, școala este responsabilă de educația elevilor și de a prezenta realitatea cu privire la ideologiile care au existat sau care există în societatea românească.

Gravitatea constă în faptul că se acreditează această ideologie gender, care nu are un real fundament științific și care aduce prejudicii substanțiale antropologiei filosofice și teologice recunoscute de secole de civilizația europeană. Foarte grav este faptul că legea ar urma să-i oblige și pe profesori, împotriva propriilor convingeri etice, să promoveze această propagandă ideologică în școli.

Multe voci cu credibilitate și cu autoritate condamnă astăzi învățământul românesc pentru că s-a lăsat ideologizat, în epoca dictaturii antonesciene de ideologii de inspirație fascistă, mai apoi, în epoca comunistă, de ideologiile de inspirație marxistă, precum și de cultul personalității.

Or, după cum se știe foarte bine, astăzi, corecțiile acestor influențe nefaste se fac cu foarte mare dificultate la nivel de educație și societate, destabilizând cultura și civilizația românească, precum și cea europeană.

Cu alte cuvinte, ceea ce Cultele semnatare semnalează în scrisoare este că doresc ca învățământul românesc să rămână independent și echidistant față de orice ideologizare.

Astfel, învățământul românesc și Ministerul Educației care îl tutelează își păstrează verticalitatea și misiunea de învățare și educare a copiilor noștri, apărându-i pe aceștia de orice tendințe, conflicte sau orientări politice negative care ar afecta reperele psihoeducaționale.

Citește și: Despre religia în școli. Nu există o soluție unică, potrivită tuturor

Nu credeți că tocmai lipsa unei informări corecte poate da naștere unor atitudini și comportamente homofobe în plan social?

În programa școlară, în cadrul anumitor discipline, precum biologia, sau la orele de dirigenție se face deja educație sexuală, râmând în seama profesorilor modalitatea și pedagogia ca să-i învețe pe elevi noțiuni cu privire la sănătatea omului și a mediului, elemente de igienă și de prevenire a îmbolnăvirii sistemului reproducător la om, infecții cu transmitere sexuală, relațiile sociale, recunoașterea și combaterea homofobiei, precum și alte teme.   

Ne dorim, în continuare, să facă parte din educația viitoarelor generații lecții cu privire la igiena intimă a fiecărui copil, prevenirea și combaterea abuzurilor sexuale și a violenței domestice, educația comportamentului și reducerea aspectelor care dăunează creșterii și dezvoltării armonioase a unui elev în sistemul educațional românesc, precum bullying-ul care este tot mai prezent în școlile românești, încurajarea copiilor și adolescenților de a frecventa școala, pentru a preveni abandonul școlar, analfabetismul funcțional și digital, mai ales în mediile defavorizate.

Pe acestea le vedem ca fiind o prioritate de integrat în sistemul educațional, nu tematica „orientării sexuale” care credem că în loc să-i ajute pe copii, mai degrabă îi tulbură.

Societatea românească, azi, se confruntă  cu mame adolescente, un fenomen ciclic, care se repetă de la o generație la alta în cadrul aceleași familii, din cauza sărăciei precare, educației primite din familie, unde școala nu mai ajunge.

Avem situația dramatică a foarte multor familii care nu își permit să își trimită copiii la școală, sau acei copii care încă parcurg pe jos distanțe considerabile pentru a ajunge la școală.

Este o problemă reală a societății românești și educaționale deoarece se observă lipsa unor noi strategii naționale și politice în domeniul sănătății, educației și protecției copilului, îngreunând misiunea socială a Bisericii și ONG-urilor din țară care de multe ori nu sunt susținute.

Totodată, dacă pe de o parte avem familii defavorizate, pe cealaltă parte avem familii cu situații bune financiare, în care copiii acestora sunt expuși la consumul substanțelor psihoactive, a drogurilor în rândul elevilor, iar chiar și școlile teologice confesionale cu greu oferă protecție față de aceste tentații.

„Studiul religiei acceptate de stat nu constituie o formă de ideologizare”, se afirmă în scrisoare amintită, argumentul fiind că “religia creștină este fundamentul real al culturii umaniste europene și așa trebuie înțeleasă în școală”.

Totuși, părinții care se declară astăzi împotriva predării religiei în școli au în vedere tocmai perspectiva ideologizantă a acestui studiu, pornind de la experiența din trecut. Atunci când a funcționat ca materie obligatorie în școli, ora de religie era oră de învățământ religios ortodox. Cum credeți că ar trebui predată religia în școli pentru a se evita ideologizarea?

Afirmația „studiul religiei acceptate de stat nu constituie o formă de ideologizare” nu se regăsește în structura scrisorii.

În învățământul românesc actual nu se regăsește în materia Religie sau în altă materie religioasă a vreunui cult religios recunoscut oficial în România ideologizarea propriilor elevi în programa proprie de studiu.

Cultele creștine (catolic, ortodox, protestant sau neoprotestant), cultul musulman, precum și cultul mozaic propun propriilor elevi, prin programa școlară aprobată de către Ministerul Educației, competențe generale cu privire la specificul propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri, utilizarea adecvată a conceptelor specifice religiei, în diferite contexte de comunicare, integrarea valorilor și a cunoștințelor religioase în structura propriilor atitudini și comportamente, aplicarea învățăturii de credințe în viața personală și a comunității, corelarea cunoștințelor religioase cu cele dobândite la alte discipline de învățământ.

În școlile proprii se mai regăsesc materii  în funcție de particularitățile fiecărui cult în parte, precum: Istoria literaturii creștine, Istoria Religiilor, Spiritualitate, Catehism, Studiul biblic, Istoria Holocaustului, Tradiții iudaice, muzică religioasă. Pe lângă materiile religioase se mai predau limbile: greacă, latină, ebraică, în funcție de caz.

În principiu, fiecare cult religios este invitat să-și organizeze orele de religie după disciplina proprie. Obligația de a participa la orele de religie împotriva voinței părinților sau de a participa la orele de religie ale altui cult, altul decât cel dorit de părinți, reprezintă un abuz.

În aceeași ordine de idei, dacă o oră de religie este predată ca „fundament al culturii europene”, mai este ea o oră de religie în sensul strict al definiției? Nu ar deveni mai degrabă „oră de istorie a culturii” sau „oră de istorie a credințelor religioase?”

Imaginea de sine a unui copil sau adolescent sau „cum se vede” el, în relație cu ceilalți din jur, colegi, profesori, părinți, lucrătorul de la supermarket, farmacista, vânzătorul de la piață, un om al străzii, mai exact cu comunitatea în care trăiește și crește îl va defini și îl va influența constant în toate alegerile de viață.

De aceea, educația morală, socială a copilului își are bazele în propria familie, continuându-se cu educația și religioasă din școală, care-i conferă o igienă sufletească, care creează comportamente sănătoase, bune, și-l va face pe viitorul tânăr independent în societate.

Se observă că acolo unde există comunități mixte religioase, de diferite etnii și limbă, diferența culturală face posibilă o mai bună acceptare și o conviețuire armonioasă, unde chiar dacă o familie era recunoscută după culoarea casei în care era vopsită, cunoșteau și împărtășeau tradiții, inclusiv culinare, meșteșuguri, educație.

Toate acestea se datorau și orelor de catehizare sau de religie ale fiecărui cult, în parte. Și aici vorbim de acele comunități din zona Banatului și a Dobrogei, de acele comunități de pe Criș, din orașele cosmopolite vechi, precum Brăila.

Nevoia de implicare și de manifestare socială are ca bază morală educația religioasă. În acest dinamism social, legătura intrinsecă dintre un spirit, psihic și trup sănătos trebuie să existe. Când dispare meditația și conectarea cu frumosul din tine și de lângă tine, apar depresia, anxietatea, lipsa stimei de sine sau reversul medaliei, asuprirea, agresarea fizică și verbală, copilul devenind un agresor în societate.

Lipsa armoniei interioare și raportării la Dumnezeu îl face pe elev să riște carențe personale, stricându-i în echilibrul dinamic interior și închizându-se față de lumea exterioară. 

De aceea, Eliade spunea că: „orice manifestare a sacrului este importantă; orice rit, orice mit, orice credință sau figură divină reflectă experiența sacrului, și prin urmare implică noțiunile de ființa, semnificație și adevăr. Conștiința unei lumi reale și semnificative este strâns legată de descoperirea sacrului.”

Orele de religie ar avea menirea să educe copiii și adolescenții către o experiență religioasă personală, mai precis către o întâlnire autentică cu Dumnezeu, întâlnire care să le confere o anumită identitate și un mod de a fi și de a trăi. Istoria culturii și istoria credințelor nu fac decât să constate și să verifice calitatea experienței religioase și aceasta, deoarece doar experiențele profunde au generat expresii culturale de mare valoare.

Citește și: „Dogmatizarea educației prin introducerea religiei ca disciplină la examenul de Bacalaureat nu poate fi acceptată”. Semnalul tras de 53 de organizații neguvernamentale

Care ar fi contribuția viitoarei ore de religie în formarea unui tânăr și prin ce ar diferi această contribuție de cea adusă de orele de filosofie sau de educație civică, prezente deja în programa de învățământ?

Care ar trebui să fie profilul academic al viitorului profesor de religie și care ar trebui să fie conținutul lecției de religie?

Orice cât de mult s-ar reglementa cadrul legislativ cu privire la diferite fapte civile sau penale, nu vor putea înlocui niciodată educația primită în familie, în Biserică, în școală, în societatea civilă, care împreună încearcă să clădească un tânăr pregătit pentru a face parte dintr-o societate durabilă și sănătoasă.

Dar cum s-a văzut, schimbarea valorilor în perioada comunistă, neglijarea spirituală a copilului și a familiei au creat o societate aproape fără direcție după anii ’90, care se răsfrânge până azi.

Nu poți să normalizezi totul prin legi, acolo unde bunul simț dispare, unde sărăcia se instaurează chiar și în familiile cu venit mediu, iar societatea respectivă devină vulnerabilă, iar tânărul care face parte din aceasta va căuta alte soluții de avansare sau de îmbogățire rapidă, renunțând la educație, copiind modele de comportament negativ.

Așadar, cu cât încercăm mai mult să pregătim copilul pentru viață, fără a elimina vreo materie, în detrimentul celeilalte, cu atât acesta va cunoaște mai mult despre sine și despre societatea în care trăiește.

Nu putem face concurență între materii, de aici e limita mea, de acolo e limita ta. Cultura civică, filozofia, religia, istoria, logica, psihologia toate vin în sprijinul formării copilului. Acum, cade în responsabilitatea fiecărui profesor să nu devină fundamentalist sau purist al disciplinei pe care o predă.

În formarea academică teologică catolică avem un ciclu minim de șase ani de formare, din care primii doi sunt rezervați studiului filozofiei, și următorii patru ani studiului teologiei. După cum se vede, nu poți să înțelegi teologia, dacă nu-i întâlnești pe Aristotel, Platon, Socrate, să faci silogisme, sofisme, să te inițiezi în arta vorbirii, să cunoști pe Sfinții Părinți conciliari, pe un Augustin, un Toma, un Anselm, dar și teologi moderni precum von Balthasar sau Benedict al XVI-lea.

De aceea, recomandăm ca fiecare tânăr să aibă cât mai vastă cultura generală, să fie o persoană care are o maturitate și un echilibru spiritual, moral. Pe lângă toate acestea, dacă tânărul va îmbrățișa vocația de profesor care modelează caractere, și aici nu mă refer strict doar la un profesor de religie, va cunoaște să păstreze un echilibru între ceea ce trăiește autentic religios și ceea ce va reprezenta el ca model pentru elevii săi.

Considerați că învățământul românesc pregătește suficiente cadre didactice care să predea ora de religie ca viitoare disciplină la bacalaureat?

În momentul de față există în țara noastră un învățământ teologic aplicat, tot mai performant, iar absolvenții au toate noțiunile necesare ca să predea orele de religie, să-i pregătească pe copii pentru olimpiade, iar pe tinerii care doresc, să-i pregătească pentru susținerea, între probele examenului de bacalaureat, a probei de „religie”.

În concluzie, ne pare foarte rău că, sub presiunea noilor curente, religia este pusă tot mai mult într-o lumină defavorabilă, bine știind că tocmai religia a stat la baza culturii și spiritualității atât românești, cât și europene. Trebuie să reținem că învățământul, așa cum este el practicat astăzi, s-a născut în universitățile și școlile create sub umbrela Bisericii.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Ionela Dobos
Ionela Dobos
Ionela Dobos a lucrat cinci ani ca profesoară de liceu în Beijing, predând științe sociale. În prezent locuiește în Italia, unde preda istorie si teoria cunoașterii. A absolvit Facultatea de Filosofie a Universității București și masteratul european în democrație și drepturile omului în cadrul Universităților Bologna și Sarajevo (2009). A publicat in Evenimentul zilei, AEPADO, Central European Journal of International and Security Studies și în Monitor Strategic.
1 COMENTARIU
  1. „…recomandăm ca fiecare tânăr să aibă cât mai vastă cultura generala…Total de acord! ///

    „Profetiile” sunt facute ca sa se implineasca!
    19 Nov 2009, 07:29 PM

    Motto:” …si sa iubesti extraterestrii, precum pe tine insuti.”

    Consider ca nu trebuie sa readucem in discutie faptul istoric dovedit ca biserica catolica a fost, aproape, 2 milenii la rand, personificarea institutionalizata a terorismului sub orice forma si a antiumanitarismului organizat la amanunt,franatorul indubitabil al progresului omenirii,institutia care a produs cele mai intinse si atroce genociduri din intreaga istorie cunoscuta(inclusiv epoca „clasica” a barbarismului),dar in acelasi timp trebuie recunoscut ca, capacitatea ei de a trece veacurile(intotdeauna prin foc si sabie) ramane demna de invidiat, nu insa si de urmat, atata timp cat scopurile sunt aceleasi: incercarea continua de a accede la conducerea, la stapanirea lumii, indiferent prin ce mijloace, mai corect spus, indiferent de tertipurile folosite, la aceasta data, forta bruta nefiind,totusi, uzitabila la modul direct,din multe motive, printre care si acela ca alte religii (definite oponente, sau chiar din cadrul crestinismului) au capacitati la fel de serioase de lupta, inclusiv arme atomice.Cea ce este de remarcat- mai recent- in cazul bisericii autonumite universale, este faptul ca de data aceasta „pentru a trece puntea, respectiva biserica se face frate si cu dracu’”, explicit, biserica catolica este pe cale de a redeclara public la modul cel mai oficial si mai explicit(dar nu total), ca existenta extraterestrilor, este cu mult mai sigur un fapt, decat un mit iar de aici pana la a deveni atee, nu poate fi cale prea lunga(pare a fi o coincidenta prima lor declaratie -in acest sens- cateva zile in urma, si un raport al Ministrului Apararii Britanice -despre OZN-uri- depus recent la arhivele statului).Nu este nici un secret ca aceasta biserica, in decursul celor aprox. 2 mii de ani de evolutie ( nu pare a fi termenul potrivit,dar este), a fost institutia cea mai servita de geniile umanitatzii( din diverse motive: prozelitism, nevoie de protectie, 30 de arginti in plus, s.a.m.d.) artistice sau/si stiintifice , de unde -„paradoxal”- si puterea extrema exercitata de aceasta biserica si in acelasi timp si obliterarea profunda a progresului stiintific ( si social) al secolelor trecute ( in care biserica era si statul oficial sau „din umbra”), prin tinerea secreta a descoperirilor stiintifice (sau distrugerea celor care pareau periculoase) si folosirea acestora doar in scopuri personale si limitate public, deobicei pentru impresionarea maselor cu „puterile divine” cu care erau investite fetele bisericesti! Este indubitabil ca insasi prelati cu functii inalte erau ei insasi ganditori profunzi si (multi dintre ei) ajunsesera la concluzii ca – de exemplu – a lui Galileo Galilei, dar s-ar fi desfiintat pe ei insasi daca ar fi recunoscut-o,iar animalismul primitiv (care este prezent in noi toti, la unii mai exacerbat) le-a indus conceptia ca desi Dumnezeu nu exista, ei totusi sunt „cei alesi” si de aici prerogativele cu care s-au inconjurat in timp, cea ce a dus la constituirea unei caste care nu avea nici cea mai mica urma de respect pentru fiinta umana, de unde tratamentul apocaliptic impus (pe perioada istoriei) la sute de milioane de fiinte umane,care practic au „trait” iadul pe pamant si -mai mult ca sigur- au parasit aceasta lume cu mult, mult inainte decat cei care ii exploatau mai crunt decat pe animalele de povara si care – chiar doar de placere sau un oricare alt capriciu- ii ucideau fara judecata sau motivatie explanatorie, nu de putine ori, dupa torturari indelungi si elaborate pana la nivel de „arta”,acum, imposibil de imaginat.Intr-adevar biserica catolica, mai mult decat altele, a avut acces la stiinta in toate domeniile si a folosit acest apanaj fara nici un fel de retinere, insa doar pentru atingerea propiilor scopuri.Totusi , se pare, ca in ultimii ani , biserica ( papa si inaltii prelati care conduc cea ce este cea mai deceptiva organizatie,vreodata pe pamant) au ajuns la concluzia ca ” diavolul se poate infatisa intr-un stalp de lumina” adica (avand in vedere indubitabila evolutzie planetara) ar fi un lucru folositor institutiei daca – cu tact, tatonari si perseverenta in slow-motion- se va dezvalui maselor cea ce ei stiau de mult : ca nu suntem singuri in acest univers si ca Dumnezeu, cel putin cel clasic, de departe , este doar o fantasmagorie, o iluzie, precum si masinaria Isus, puse in circulatie doar cu scopuri de „binefacere si de protectie” a gloatelor (oitele) de a nu se rani pe ele insasi, prin inexistenta unei raportari la cele doua perpetue sisteme de referinta , bine si rau (pozitiv si negativ) sau Dumnezeu si Satana; altfel zis, s-a preferat si perpetuat o minciuna gigantica in locul unui adevar natural si care ar fi fost mult mai usor de acceptat de „oite”, insa acest lucru – cum am zis- i-ar fi desfintat pe impostorii autonumiti „unsii Domnului”, adica si ei ar fi fost oameni obisnuitzi, ar fi trebuit sa munceasca, sa apara in fata justitiei pentru orice mica greseala,accesul lor la facilitati deosebite ( de lux) ar fi fost egal cu al oricarui alt muritor de rand, iar accesul lor la femei tinere si frumoase( iar in cazul lor specific, accesul si la copii si de 6 ani, de ambele sexe) ar fi fost limitat de propiile caracteristici personale, cat si de puterea economica posedata.Este evident ca aceasta biserica are o organizare de exceptie, bazata pe studii stiintifice si experiente verificate, altfel nu se poate explica cum o asa institutie, cu o istorie teribil de vicioasa, poate exista ca stat in stat (statul Vatican, „smuls” in 1929 de la Marele Duce), existand chiar in inima unei tari, tara care a adus omenirii unele (foarte multe) dintre cele mai mai mari descoperiri si inventii(ca sa nu amintim si de artele frumoase), care -in final- au fost si sunt baza progresului in toate domeniile. Sa nu uitam ca Biblia ramane o carte „desteapta” si ca undeva zice ca ” diavolul a fost aruncat pe pamant” , nu sub pamant (cum este intepretarea populara) ci pe pamant, intrebarea imediata ar fi ” unde, cine este acest diavol?” Raspunsul a fost gasit, de mult, tot de Biblie, insa acest diavol,(care este „tatal minciunii”; citat tot din Biblie) este omul care vrea sa fie diavol, omul care se pune singur deasupra semenilor sai si ii minte (sustinut si cu amenintari) ca el este trimisul unei puteri extraordinare, cosmice, care va avea grija de cei care i se supun si-i va pedepsi aspru pe cei care nu o fac iar aceasta supunere trebuie manifestata in primul rand prin „aducerea de daruri”(materiale;bani) iar de la cei care nu se supun, aceste „daruri” for fi luate cu dea sila.Acestia sunt preotii ,indiferent de denominatiune,insa in varful acestei piramide diabolice, catolicii au fost si inca sunt in varf.Din pacate, inca multi oameni considera si gasesc ca este glamorous sa devii catolic, desi dupa propile „fapte de arme”, istorice, aderarea la aceasta religie coincide cu a gira istoria crimei religioase, motivatie care a dus -in tari cu traditii catolice profunde- ca milioane de cetateni,inteligenti,cu real bun simt si o doza mai mare de curaj, sa se dezica complet de aceasta religie sau sa devina nepracticanti.Totusi, pana una alta, „prinzand vantul”,mai marii bisericii vor incerca (si vor reusi) cea ce doar in cele mai negre cosmaruri ale fanaticilor religiosi se poate intampla: acestia dupa ani si ani de pregatire a terenului vor transforma biserica intr-o societate ateista „bazata pe adevaruri stiintifice observate si dovedite de sute de ani”,etc.etc.Candva, credeam ca „trezirea este aproape” adica masele inteleg in sfarsit ca religia nu este decat o inselatorie; totusi, aceasta trezire nu este atat de aproape, sau oricum nu poate fi adusa la acea limita fara aportul bisericii insasi, adica a inaltilor prelati care -cum se intrevede- din exact aceleasi motive(dorinta de putere, bani si onoruri) se vor tranforma in atei si odata cu ei si biserica, cea ce va aduce din nou sub lumina reflectoarelor un alt adevar enuntat de Biblie :”Orice imparatie va fi distrusa din interiorul ei insasi”.Cel putin de data aceasta , „paganii ateisti”(cei ramasi fideli religiei) nu vor fi arsi pe rug ci doar priviti cu compasiunea aratata copiilor retardati mental, iar biserica devenita Templul Ratiunii, va avea reala sansa ca de aceasta data sa savureze intreg tortul, nu numai cireasa din varf.Totusi, „distrugerea imparatiei” va fi doar o alta iluzie, biserica se va transforma intr-o institutie de cele mai sofisticate stiinte(astronomie, astrologie, ufologie,etc.) pentru ca aceasta biserica are agentii secrete raspandite in intreaga lume si chiar multzi agenti ai diferitelor state (cu acces la descoperiri de ultima ora in stiinte) ,-datorita credintei lor- sau transformat in dublu agenti(si ai bisericii) si furnizeaza Vaticanului informatii extraordinar de acurate si valoroase,iar acesta (Vaticanul) procesandu-le a inteles clar ca ei nu pot fi gasiti „descoperiti” la un atac al extraterestrilor(sau ceva de acest gen, care implica existenta altor entitati biologice inteligente,de pe alte planete) si prin aceste demersuri isi protejeaza continuitatea credibilitatii si accesul la putere.Maestri ai psihologiei de masa, ei stiu ca majoritatea credinciosilor vor tipa:”Si noi am crezut asta!Suntem cu voi!”, aceasta doar pentru asi proteja ego-ul lor ranit adanc ca au fost victima unei inselaciuni milenare, prin aceasta imediata adeziune la exact contrariu a ce credeau pana acum, le va da senzatia ca ,chiar, nu au fost atat de amarnic inselati si ii va proteja sa nu cada in insanitate(nu chiar pe toti)Nu m-ar mira ca in mai putin de 20 de ani, in scolile catolice sa se introduca obiectul „Biologia Cosmica”,o cale rezonabila de a acomoda teologia catolica(si in general , cea pamanteasca) cu existenta structurilor biologice (si inteligente) de pe alte corpuri ceresti.In cea ce priveste cealalalta parte a „baricadei”, ateii, rationalistii, skepticii,et.e.tc.(adica cei care macar au avut dubii despre existenta divinitatii atotputernice), este mai mult decat clar ca a venit momentul ca toate aceste curente si organizatii disparate ar trebui sa stranga randurile, sa formeze un front comun , altfel biserica catolica le va fura chiar si „crezul” lor, adica identitatea(Sa nu uitam niciodata una din replicile din The Matrix:”Timpul este intotdeauna impotriva noastra”). Concluzia este ca Vaticanul stia de existenta extraterestrilor cu cel putin 50 de ani in urma, iar faptul ca abia acum desconspira singuri acest lucru este un semn- si chiar un semnal de alarma- ca anumite evenimente „fantastice” sunt pe cale de a se produce intr-un viitor nu prea indepartat.Evenimentele se aglomereaza… Se apropie timpul de pe urma?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related