Încă o prelungire pentru metroul clujean: Primăria anunță pe 28 februarie câștigătorul licitației de 2 miliarde euro

Data:

Primăria municipiului Cluj-Napoca a prelungit vineri, cu o lună, până pe 28 februarie, termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul Magistralei de Metrou M1, prima linie de metrou din afara Capitalei.

Doi constructori din Turcia, Dogus și Gulermak, firme care au în portofoliu liniile de metrou din Istanbul sau Dubai, au depus pe 28 octombrie 2022 oferte la contractul de aproape 2 miliarde euro, iar Primăria urma să desemneze câștigătorul vineri, 27 ianuarie. Prelungirea termenului de evaluare este explicată prin complexitatea proiectului.

„Prin prezenta, notificăm prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor până la data de 28.02.2023”, se arată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Citește și: Impedimentele legale și constituționale ale aderării Republicii Moldova la UE

„Avem o solicitare din partea experților internaționali de a prelungi acest termen de a arăta cine este câștigătorul. Este pe lege. Avem un termen de 30 de zile plus încă 20 de zile, este un termen legal și vom da curs acestei solicitări astfel încât să putem avea cea mai bună soluție.

Sunt foarte multe solicitări de clarificare pe care le-am solicitat acestor firme pentru a putea știi exact care este varianta pe care vom merge și așteptăm din partea comisiei de licitație să ne ofere și un câștigător”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea, referindu-se la acest subiect.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. 

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran.

Citește și: Antisemitismul lui Putin și reverberațiile lui în România

Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, informează Monitorul de Cluj.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Monitorul de Cluj
Monitorul de Clujhttp://monitorulcj.ro
Monitorul de Cluj este cel mai important cotidian local din judetul Cluj, care apare in format tiparit si online din 1998. Ziarul tiparit apare in format standard 12 pagini, din care 4 color (luni-joi), si o editie de weekend (vineri-duminica). Continutul este preponderent comunitar (stiri si analize din domeniile administratie publica, sanatate, educatie), precum si pagini tematice (economie, mapamond, sport).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

UE ar trebui să treacă la economie de război. Ce înseamnă asta

Liderii globali  folosesc adesea noțiunea de economie de război,...

Prea mulți români nu știu ce trebuie să facă un primar. De aceea sunt ușor de păcălit

„Uite ce frumos aranjează Chirica grădinile, a renunțat la...

Încep lucrările la Filarmonica Iași, după o aşteptare de peste 15 ani

Încep lucrările la Filarmonica Iași, după o aşteptare de...